2013.07.30. 16:34
Vitorlás hajómodellek az ölbői bányatavon
Huszonnegyedszer rendezte meg a Községi Modellező Sportegyesület a Kőris Kupát, a rádió-távirányítású vitorlás hajómodellek nemzetközi versenyét.
A Kőris Kupa résztvevőit sem kímélte a hétvégi hőség, viszont a dolgukat megkönnyítették a jó szélviszonyok. Szombaton az E-kategória (1 méter a hajótest hossza) versenyén 24-en - a magyarok mellett osztrák és román modellezők is - navigálták az ölbői Kavicsbánya-tó partjáról vitorlásaikat a kijelölt, hat bólyával nehezített téglalap alakú pályán. A két csoportra osztott mezőnynek a hétórás limitidő alatt 12-12 futamot sikerült teljesítenie.
Nem a Kék Szalag vitorlásverseny, hanem a Kőris Kupa az ölbői Kavicsbánya-tavon
A Kőris Kupa története során először számítógépes eredményközlő segítette a verseny állásának követését. A modern technika már itt is eluralkodóban van, a gyári hajók kezdik kiszorítani a saját építésűeket, és ez az eredményekben is megmutatkozik. A győzelmet a legkevesebb helyezési számot gyűjtő, pécsi ifj. Csóka László szerezte meg az ölbői színekben versenyző, soproni illetőségű Horváth Zsolt előtt.
Három kapitány: balról az osztrák Wolfinger Manfred, az ölbői Horváth Bálint és a budapesti Schulek János (Fotó: Kiss Teodóra)
Az ölbőiek további helyezései: 7. Bódi László, 18. Hannos Attila, 22. Horváth Bálint, 24. Bödő Bálint - utóbbinak ez volt az első versenye. Vasárnap a modellezők körében kevésbé népszerű, eggyel nagyobb hajóosztályban, az M-kategóriában (1,20 m a hajó hossza) tízen eresztették vízre hajóikat. Itt is ifj. Csóka László nyert Horváth Zsolt előtt, Hannos Attila hatodik lett.