Sport

2014.09.04. 15:15

A görkorcsolyázás a stresszt is csökkenti

- Ha valaki egy olyan sportágat keres, amelyet a friss levegőn tud rendszeresen végezni, akkor a legjobb választás a görkorcsolyázás - mondja Tóth Attila edző.

Boros Patrícia

A képen: Tóth Attila edző  (Fotó: Archív)

- Ez a mozgásforma amellett, hogy megdolgoztatja a légzőszerveket, növeli a szervezet ellenálló képességét, gyorsítja a vérkeringést és csökkenti stresszt is. A rendszeres korcsolyázás folytán főként a láb-, és csípőizmok erősödnek meg, azonban ellentétben futással, nem terheli meg annyira az ízületeket - emelte ki.

- Manapság a görkorcsolyázást elsősorban a szórakozás, kikapcsolódás kedvéért űzik, de egyre inkább kezdik alkalmazni a közlekedésben is, hiszen a kerékpárhoz hasonló a sebessége, ám bizonyos szempontból sokkal ember közelibb és funkcionálisabb - folytatta.

A korcsolyázás bár, már három-négy éves kortól tanítható, mégis sportági szempontból hat-nyolc éves korban érdemes elkezdeni -   fűzte hozzá az edző.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!