Szombathely

2013.12.02. 16:40

Kanizsaisok az észteknél

A Kanizsai Dorottya Gimnázium nyolc diákja és két tanára vett részt az idén Tallinnban megrendezett Euroweek diáktalálkozón.

Merklin Tímea

Az Euroweeket 1992 óta minden évben más uniós tagországban rendezik, idén az észtországi Tallinn vállalta. Legfeljebb 27 delegáció gyűlik össze, egy-egy ország egy-egy középiskolájából küldenek csoportokat.

A program elsődleges célja az egyesült Európa gondolatának életre keltése. A fiatalok megtapasztalják a közös szellemiséget, miközben együtt dolgoznak és vitáznak Európához kötődő témákban. Összehozza egész Európa diákságát, akik közös élményekkel gazdagodva megtanulják megismerni és tisztelni egymás kultúráját és nemzeti értékeit. A diákoknak és tanáraiknak ezen kívül lehetőségük nyílik megismerni egymás oktatási rendszerét, és a szállásadó családokon keresztül megismerkedhetnek az egyes nemzetek mindennapi életével és szokásaival. Ezen felül lehetőségük nyílik fejleszteni az angol nyelvi beszédkészségüket, és nemzetközi kapcsolataikat.

A delegáció: Görömbei Alexandra, Szemes Ildikó tanárnő, Pajor Adél, Szabó Domokos, Dálnoki Bence, Lengyelné Molnár Mária tanárnő, Senviczki Ákos, Pálóczi Dalma, Hajdu Levente, Farkas Vanessa (Fotó: KDG)

– A program során a hangsúly a vitákon, kapcsolatteremtésen és a különböző projektekkel kapcsolatos együttműködésen van – tudjuk meg Lengyelné Molnár Máriától az egyik kísérő tanártól (a másik Szemes Ildikó volt).

– Másik fontos elem az ország, régió, lakóhely és iskola bemutatása, nemzeti ételek készítése és a nemzeti kultúra bemutatása színdarabon, táncbemutatón keresztül. Ezen kívül, a diákok együtt sportolnak, az EU-val kapcsolatos témákról vitáznak, és órákat látogatnak.

Az Euroweeken nemzetközi csoportokban dolgoztak a diákok. A KDG-sek magyar büfét készítettek, magyar ételekkel, italokkal. Óriási sikerük volt: bemutatták, mit majszolgatnak az óraközi szünetekben (például télifagyit). Színpadi produkcióként Vas megyei néptáncokból állítottak össze csokrot. Angol nyelvű prezentációkat készítettek országunkról, régiónkról, városunkról és az iskoláról. Részt vettek sportvetélkedőn, nemzetközi összetételű csapatokban mérték össze ügyességüket és kommunikációs készségüket. Tartottak diákparlamentet, ahol a tanulóknak előre meghatározott témában (a zene jelentősége) kellett megnyilatkozniuk, helyt álltak a hozzá kapcsolódó vitában.

Ezek is érdekelhetik