2006.10.25. 02:29
Torony nélkül nem is város?
Szombathely (öl) - Bár több épület magán viseli a keze nyomát, kiállításon most először mutatkozik be szülővárosában - a Művészetek Házában - Ekler Dezső építész, akit a megnyitón Miszlivetz Ferenc ajánlott a közönség figyelmébe.
Prof. dr. Miszlivetz Ferenc, a BDF Európa-tanulmányok Intézetének igazgatója hangsúlyozottan nem szakmai megnyitóval készült, inkább Ekler Dezső személyiségére koncentrált. Talán azért kapott épp ő felkérést az Ybl-díjas építész első szombathelyi tárlatának megnyitására, mert a BDF Berzsenyi téri épületét - benne az EU-tanulmányok Intézetével és a hozzá kapcsolódó dokumentációs központtal - Ekler Dezső tervei alapján bővítették tovább.
Miszlivetz Ferenc felidézte azt az időszakot, amikor - az uniós hozzájárulás, plusz a város támogatásának birtokában - fogalma sem volt arról, hogy mihez kezd a megnyert pályázattal. Ekkor látta meg Az építészet vége - merthogy annyi sebet ejtettünk már épített környezetünkön, hogy lehetetlen mindet begyógyítani - címmel meghirdetett Ekler-előadásra invitáló meghívót. A beszélgetés végén megismerkedtek, vitatkoztak, beszélgettek, megnézték a Berzsenyi téri épületet - és másnap hajnalban Miszlivetz Ferenc megtalálta a postaládájában az EU-dokumentációs központ papírra vetett skiccét. Így kezdődött, valamikor 1996-97 táján.
Miszlivetz Ferenc szerint egyébként az eredetileg szociológus végzettségű Ekler Dezső mégiscsak arra szegődött, hogy begyógyítsa az épített környezeten ejtett sebeket. Ráadásul - amint azt a Pincegaléria belső kistermében kiállított tarka csészegyűjtemény is bizonyítja - elismert Alessi-designer, vagyis ebből a szempontból korunk gyermeke. Plusz folyamatosan provokál: de Miszlivetz Ferenc szerint mindig kedvesen, humorral - az épületein elhelyezett hajóval, farsangi maszkkal stb. - teszi. Ki tudja, talán építész is, tűnődött tovább a professzor, hozzátéve, hogy pl. a szombathelyi EU-dokumentációs központ (amelynek fotója éppen nem szerepel a tárlaton), nemcsak funkcionális, hanem közösségi térként is kiválóan teljesít: egyszerűen jó ott létezni, dolgozni.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.
Miszlivetz Ferenc felidézte azt az időszakot, amikor - az uniós hozzájárulás, plusz a város támogatásának birtokában - fogalma sem volt arról, hogy mihez kezd a megnyert pályázattal. Ekkor látta meg Az építészet vége - merthogy annyi sebet ejtettünk már épített környezetünkön, hogy lehetetlen mindet begyógyítani - címmel meghirdetett Ekler-előadásra invitáló meghívót. A beszélgetés végén megismerkedtek, vitatkoztak, beszélgettek, megnézték a Berzsenyi téri épületet - és másnap hajnalban Miszlivetz Ferenc megtalálta a postaládájában az EU-dokumentációs központ papírra vetett skiccét. Így kezdődött, valamikor 1996-97 táján.
Miszlivetz Ferenc szerint egyébként az eredetileg szociológus végzettségű Ekler Dezső mégiscsak arra szegődött, hogy begyógyítsa az épített környezeten ejtett sebeket. Ráadásul - amint azt a Pincegaléria belső kistermében kiállított tarka csészegyűjtemény is bizonyítja - elismert Alessi-designer, vagyis ebből a szempontból korunk gyermeke. Plusz folyamatosan provokál: de Miszlivetz Ferenc szerint mindig kedvesen, humorral - az épületein elhelyezett hajóval, farsangi maszkkal stb. - teszi. Ki tudja, talán építész is, tűnődött tovább a professzor, hozzátéve, hogy pl. a szombathelyi EU-dokumentációs központ (amelynek fotója éppen nem szerepel a tárlaton), nemcsak funkcionális, hanem közösségi térként is kiválóan teljesít: egyszerűen jó ott létezni, dolgozni.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.
Miszlivetz Ferenc felidézte azt az időszakot, amikor - az uniós hozzájárulás, plusz a város támogatásának birtokában - fogalma sem volt arról, hogy mihez kezd a megnyert pályázattal. Ekkor látta meg Az építészet vége - merthogy annyi sebet ejtettünk már épített környezetünkön, hogy lehetetlen mindet begyógyítani - címmel meghirdetett Ekler-előadásra invitáló meghívót. A beszélgetés végén megismerkedtek, vitatkoztak, beszélgettek, megnézték a Berzsenyi téri épületet - és másnap hajnalban Miszlivetz Ferenc megtalálta a postaládájában az EU-dokumentációs központ papírra vetett skiccét. Így kezdődött, valamikor 1996-97 táján.
Miszlivetz Ferenc szerint egyébként az eredetileg szociológus végzettségű Ekler Dezső mégiscsak arra szegődött, hogy begyógyítsa az épített környezeten ejtett sebeket. Ráadásul - amint azt a Pincegaléria belső kistermében kiállított tarka csészegyűjtemény is bizonyítja - elismert Alessi-designer, vagyis ebből a szempontból korunk gyermeke. Plusz folyamatosan provokál: de Miszlivetz Ferenc szerint mindig kedvesen, humorral - az épületein elhelyezett hajóval, farsangi maszkkal stb. - teszi. Ki tudja, talán építész is, tűnődött tovább a professzor, hozzátéve, hogy pl. a szombathelyi EU-dokumentációs központ (amelynek fotója éppen nem szerepel a tárlaton), nemcsak funkcionális, hanem közösségi térként is kiválóan teljesít: egyszerűen jó ott létezni, dolgozni.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.
Miszlivetz Ferenc szerint egyébként az eredetileg szociológus végzettségű Ekler Dezső mégiscsak arra szegődött, hogy begyógyítsa az épített környezeten ejtett sebeket. Ráadásul - amint azt a Pincegaléria belső kistermében kiállított tarka csészegyűjtemény is bizonyítja - elismert Alessi-designer, vagyis ebből a szempontból korunk gyermeke. Plusz folyamatosan provokál: de Miszlivetz Ferenc szerint mindig kedvesen, humorral - az épületein elhelyezett hajóval, farsangi maszkkal stb. - teszi. Ki tudja, talán építész is, tűnődött tovább a professzor, hozzátéve, hogy pl. a szombathelyi EU-dokumentációs központ (amelynek fotója éppen nem szerepel a tárlaton), nemcsak funkcionális, hanem közösségi térként is kiválóan teljesít: egyszerűen jó ott létezni, dolgozni.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.
Miszlivetz Ferenc szerint egyébként az eredetileg szociológus végzettségű Ekler Dezső mégiscsak arra szegődött, hogy begyógyítsa az épített környezeten ejtett sebeket. Ráadásul - amint azt a Pincegaléria belső kistermében kiállított tarka csészegyűjtemény is bizonyítja - elismert Alessi-designer, vagyis ebből a szempontból korunk gyermeke. Plusz folyamatosan provokál: de Miszlivetz Ferenc szerint mindig kedvesen, humorral - az épületein elhelyezett hajóval, farsangi maszkkal stb. - teszi. Ki tudja, talán építész is, tűnődött tovább a professzor, hozzátéve, hogy pl. a szombathelyi EU-dokumentációs központ (amelynek fotója éppen nem szerepel a tárlaton), nemcsak funkcionális, hanem közösségi térként is kiválóan teljesít: egyszerűen jó ott létezni, dolgozni.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.
Végül itt van Ekler Dezső, a megvalósulatlan tervek kiagyalója. Ilyen terv maradt például az egymásra helyezett könyvekként elgondolt BDF-könyvtár - vagy a várostorony. De Miszlivetz Ferenc szerint egy város torony nélkül nem város, úgyhogy ki tudja, ez terv akár még meg is valósulhat. A kiállítás pedig november 2-áig tart nyitva a Művészetek Háza Pincegalériájában.