Diszperzit plusz

Budapest, Vép (öl) - Időtálló, látványos, értékes. Pedig nem kerül sokba. Két fiatal képzőművész, Soós Nóra és Győri Márton gondoltak egyet, és ragyogó képet festettek a vépi általános iskola belső falára.

Ölbei Lívia

A vépi általános iskola ma már művészeti alapiskolaként is működik, a művészeti tanszak vezetője Soós Pálné rajztanár - egyébként pedig Nóra édesanyja. A Budapesten élő sikeres fiatal festőművész, ahogy mondani szokták, nem szakadt el szűkebb hazájától. Rendszeresen visszajár kiállításokra - most például a körmendi Alpok-Adria-tárlaton látható munkája -, a vépi iskola nyári képzőművészeti táborában pedig férjével és alkotótársával, Győri Mártonnal vett részt. Úgyis szinte állandóan dolgoznak, befestették hát a falat is. Amíg a rajz tanszakos gyerekek az udvaron álló kisebb, rajzos épület falát pingálták tele mosolygó képzeletük élénk színekben pompázó figuráival, addig a - szintén nagyon fiatal - festőpáros egy másik falon dolgozott. A keskeny felületet mesebeli kígyó uralja, körülötte vidám medúzák, számok és betűk - külön kedvesség az elsősöknek - lebegnek. Egy kis játékosságért meg a ragyogó színekért Nóráéknak sem kell a szomszédba menniük. Aki egy kicsit is ismeri a munkáikat, azonnal fölismeri kezük nyomát a vépi falfestményen, amelyen persze ott van a kettős szignó és az évszám is.

Marci azt mondja, mindenképpen valami különlegeset és maradandót szerettek volna létrehozni; mindenekelőtt pedig örömöt szerezni a gyerekeknek - és maguknak is. Külföldi útjaik során - legutóbb például Berlinben - csodálkoztak rá arra, hogy milyen nagy kultúrája van a kortárs művészek körében a falfestészetnek . Az a legszebb az egészben, hogy nem kerül sokba - az eredmény viszont imponáló. Nem kell hozzá más, csak fehér diszperzit meg a színező paszták.

Azért a művészek tehetség- és energiabefektetéséről se feledkezzünk meg, mindenesetre Nóra és Marci minden ellenszolgáltatás nélkül dolgozott négy napon át a nagy melegben a vépi iskola udvarán - a gyerekek érdeklődésétől kísérve. Ők éppen idejében találkoznak a kortárs művészettel: nyilván meg is szeretik. Marci adta a kontúrokat, Nóra a foltokat - nagyjából ez volt a munkamegosztás. Marci szerint az önkormányzatok igazán támogathatnák az ötletet: biztos Szombathelyen is vannak olyan festők, akik örülnének hasonló megbízásnak.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Marci azt mondja, mindenképpen valami különlegeset és maradandót szerettek volna létrehozni; mindenekelőtt pedig örömöt szerezni a gyerekeknek - és maguknak is. Külföldi útjaik során - legutóbb például Berlinben - csodálkoztak rá arra, hogy milyen nagy kultúrája van a kortárs művészek körében a falfestészetnek . Az a legszebb az egészben, hogy nem kerül sokba - az eredmény viszont imponáló. Nem kell hozzá más, csak fehér diszperzit meg a színező paszták.

Azért a művészek tehetség- és energiabefektetéséről se feledkezzünk meg, mindenesetre Nóra és Marci minden ellenszolgáltatás nélkül dolgozott négy napon át a nagy melegben a vépi iskola udvarán - a gyerekek érdeklődésétől kísérve. Ők éppen idejében találkoznak a kortárs művészettel: nyilván meg is szeretik. Marci adta a kontúrokat, Nóra a foltokat - nagyjából ez volt a munkamegosztás. Marci szerint az önkormányzatok igazán támogathatnák az ötletet: biztos Szombathelyen is vannak olyan festők, akik örülnének hasonló megbízásnak.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Marci azt mondja, mindenképpen valami különlegeset és maradandót szerettek volna létrehozni; mindenekelőtt pedig örömöt szerezni a gyerekeknek - és maguknak is. Külföldi útjaik során - legutóbb például Berlinben - csodálkoztak rá arra, hogy milyen nagy kultúrája van a kortárs művészek körében a falfestészetnek . Az a legszebb az egészben, hogy nem kerül sokba - az eredmény viszont imponáló. Nem kell hozzá más, csak fehér diszperzit meg a színező paszták.

Azért a művészek tehetség- és energiabefektetéséről se feledkezzünk meg, mindenesetre Nóra és Marci minden ellenszolgáltatás nélkül dolgozott négy napon át a nagy melegben a vépi iskola udvarán - a gyerekek érdeklődésétől kísérve. Ők éppen idejében találkoznak a kortárs művészettel: nyilván meg is szeretik. Marci adta a kontúrokat, Nóra a foltokat - nagyjából ez volt a munkamegosztás. Marci szerint az önkormányzatok igazán támogathatnák az ötletet: biztos Szombathelyen is vannak olyan festők, akik örülnének hasonló megbízásnak.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Azért a művészek tehetség- és energiabefektetéséről se feledkezzünk meg, mindenesetre Nóra és Marci minden ellenszolgáltatás nélkül dolgozott négy napon át a nagy melegben a vépi iskola udvarán - a gyerekek érdeklődésétől kísérve. Ők éppen idejében találkoznak a kortárs művészettel: nyilván meg is szeretik. Marci adta a kontúrokat, Nóra a foltokat - nagyjából ez volt a munkamegosztás. Marci szerint az önkormányzatok igazán támogathatnák az ötletet: biztos Szombathelyen is vannak olyan festők, akik örülnének hasonló megbízásnak.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Azért a művészek tehetség- és energiabefektetéséről se feledkezzünk meg, mindenesetre Nóra és Marci minden ellenszolgáltatás nélkül dolgozott négy napon át a nagy melegben a vépi iskola udvarán - a gyerekek érdeklődésétől kísérve. Ők éppen idejében találkoznak a kortárs művészettel: nyilván meg is szeretik. Marci adta a kontúrokat, Nóra a foltokat - nagyjából ez volt a munkamegosztás. Marci szerint az önkormányzatok igazán támogathatnák az ötletet: biztos Szombathelyen is vannak olyan festők, akik örülnének hasonló megbízásnak.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Vizes téma itt, vizes téma ott, szigorúan a szabad ég alatt: a KristArt Kortárs Művészeti Programban harminc művész kapott felkérést arra, hogy egy hónap alatt műalkotást hozzon létre a víz témájára. Nóra fantáziáját jellemző módon az utóbbi évek női nevet viselő hurrikánjai mozgatták meg: pályaműve az Ophélia. Már maga a cím gazdag asszociációs láncreakciót indít el: a vízbe fúló Hamlet-hősnőtől az elemi erejű viharig. A képek hatalmas molinók formájában járnak be néhány várost - Győrt, Szegedet, Pécset, Debrecent -, a végállomás Budapest, előbb a Margitsziget, aztán a Virág Galéria. Szavaz a közönség, szavaz a rangos szakmai zsűri is.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Közben pedig újabb örömhozó Soós-Győri-falprojekt következik: a budapesti VI. kerületben, a Derkovits általános iskolában. Ott meg Marci édesanyja vezeti a rajz tanszakot. Lebegő számok és betűk: kisdiákok találkozása a kortárs művészettelSoós Nóra képeiből jelenleg Brüsszelben is látható válogatás: a magyar kortárs művészeket bemutató tárlat az ottani magyar tézet a budapesti acb Galéria együttműködésében jött létre. A Debrecenben frissen megnyílt Modem állandó gyűjteménye máris őriz Soós Nóra-művet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!