2009.10.21. 10:06
Az M9-es folyosóért lobbiztak Brüsszelben
Brüsszelben tartottak konferenciát a Baltikumtól az Adriáig tartó folyosóról, a tervezett M9-es autóútról. A nyugat-dunántúli térség számára létfontosságú az északdéli közlekedési tengely megteremtése.
Az Európai Unió székhelyén lobbiztak az M9-es autóút megvalósulásáért a nyugat-dunántúli megyék vezetői, köztük Kovács Ferenc, a Vas Megyei Közgyűlés elnöke is.
Brüsszelben a napokban rendezték meg a "Zöldebb és intelligensebb közlekedés - CETC ROUTE65 folyosó" című konferenciát, amelyen Kovács Ferenc mellett részt vett Manninger Jenő, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke, egyben a CETC (Közép-Európai Közlekedési Folyosó) Kezdeményezés Transzregionális Kormányzó Bizottságának soros elnöke, továbbá Firtl Mátyás, a Győr-Moson-Sopron Megyei Közgyűlés alelnöke.
A konferencián elhangzott, hogy a Baltikumtól az Adriáig futó útvonal hazai szakaszának megépítése kiemelt jelentőségű a a térség gazdasági fejlődése szempontjából. Kovács Ferenc elmondta, a folyosó magyarországi szakasza Rajkától Szombathelyig a tervezett M86-os, míg Szombathelytől Nagykanizsáig az M9-es nyomvonalán haladna. Brüsszelben szó esett arról is, hogy megfelelő és egyben olcsóbb, ha kétszer kétsávos autóutat építenek az M9-es, valamint a 86-os autóút Csorna-Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa szakaszán.
A régió képviselői hangot adtak annak is Brüsszelben, hogy ezzel párhuzamosan szükségesnek tartják az érintett szakaszon a vasúti fejlesztések megkezdését is. Így a teherforgalom egy része átterelhető lesz a vasútra. Kovács Ferenc elmondta, amennyiben ezek a törekvések rövid időn belül bekerülnek a magyar uniós közlekedésfejlesztési programba, akkor hamarosan megépülhet az M9 első szakaszaként Szombathely és Nagykanizsa között az autóút.