2010.01.21. 16:54
A héten minden diák kézhez kapja a bizonyítványát
A napokban megyeszerte kézhez kapják a félévi bizonyítványt a diákok, a 2009/010-es tanév szorgalmi időszakának első féléve ugyanis január 15-ével lezárult.
Az első féléves teljesítményükről tájékoztató értesítőt osztályfőnöki órákon vehették át a Dési Huber István Általános Iskola, Dési Huber István Grundschule diákjai. Ehhez mindenütt szóbeli osztályfőnöki értékelés is társult.
A negyedik osztályos Tóth Ádám boldogan vitte haza a félévi szöveges értékelést, édesanyja, Babócs Ibolya is örült a szép eredményeknek. Mint mondta: mivel napi kapcsolatban állnak a tanító nénivel, így tudták milyen eredményre számíthatnak.
- Azért is rendkívül fontos a rendszeres kapcsolattartás, odafigyelés, mert így a felmerülő hiányosságokat rögtön pótolni tudjuk, s nem pár hónap után szembesülünk az apróbb sikertelenségekkel - tette hozzá az anyuka.
- A félévi értékelés tájékoztató jellegű - mondja Kiss Péter, az intézmény igazgatója. Egyfajta visszaigazolás a diák munkájáról, egyéni teljesítményéről, haladásáról. Míg az alsós évfolyamok teljesítményét szöveges értékelés formájában vehetik kézhez a szülők, addig a felsős évfolyamokon érdemjegyek tájékoztatnak a tanulók teljesítményéről. A félévi eredmények tétje a nyolcadik évfolyamon a legnagyobb: az érdemjegyek ugyanis rákerülnek a diákok továbbtanulási lapjaira.
Kiss Péter hangsúlyozta: a magyar pedagógia gyakorlat azt mutatja, hogy az első félév eredményei általában kicsivel gyengébbek, s a diákok a tanév második félévében jobban teljesítenek, javítanak. Kiemelte: intézményük félévi értékelései úgy adnak számot a diákok teljesítményéről, hogy az elsajátított tudás mellett az egyéni haladást, fejlődést is figyelembe veszik.
Lakatné Mester Éva, a Barabás György Műszaki Szakképzőiskola és Szakiskola igazgatója is úgy látja: a félévi eredmények általában gyengébbek az év végén tapasztalt átlagoknál. Mint mondta: a félévi osztályzatokkal a pedagógusok ösztönözni szeretnék a diákokat a jobb teljesítményre, szembesítik a tanulót az esetleges hiányosságaival.
Hangsúlyozta: diákjaik magatartása az országos átlaghoz viszonyítva jó, nyugodtan, fegyelmik nélkül telt az első félév a sárvári intézményben. A tanulmányi munka azonban sikertelenségeket is hozott a tanulók egyharmadának. Mint mondta: a tantárgyi sikertelenségek okát a motiváció hiányában éppúgy kereshetjük, mint az egyéni érzelmi stabilitás megrendülésében. Lakatné Mester Éva kiemelte: az okokat közösen keresik majd meg, s segítik a tanulókat a javításban, pótlásban. Így kihívásokkal teli második félév elé néznek.