Az M86-os előtt vagy után: 2020-ig épülhet meg az M9-es Szombathely és Bonyhád között

Az úthálózat-fejlesztési terv szerint 2020-ig épülnek meg az M9-es gyorsforgalmi út Szombathely és Bonyhád közötti szakaszai - mondta a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. projektirodájának vezetője az M9 Térségi Fejlesztési Tanács ülésén csütörtökön Szekszárdon.

MTI

Bodó Imre arról számolt be a tanács tagjainak, hogy a 2027-ig szóló fejlesztési tervben a Bonyhád és Szekszárd közötti szakasz az utolsó lépcsőben valósulna meg. Hozzátette: a kormány még nem fogadta el a tervet.
   
A NIF Zrt. irodavezetőjének tájékoztatása szerint egy Soprontól Szegedig végzett forgalmi vizsgálat alapján Kaposvár és Bonyhád között az első lépésben, 2020-ig kétszer egy sávos gyorsforgalmi út megfelelő lenne, amely 2030-ig kétszer két sávosra bővíthető. Egyes szakaszok, így például a Szombathely-Vasvár között már az első lépésben kétszer egy sávval épülnének meg.
   
Barna Zsolt, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. osztályvezetője közölte: az M9-es Nagykanizsa és Szekszárd közötti szakaszainak tervezési projektjét az NFÜ jelenleg értékeli.
   
Kliment Mihály, a tervező konzorcium képviselője a Kaposvár és Szekszárd közötti szakaszra három, tovább tervezésre javasolt nyomvonaltervet ismertetett a tanács tagjaival. Az A-változat Dombóvárt és Sióagárdot északra kerülik el, a B-változat Dombóvárhoz közel halad, majd Bikalnál kapcsolódik az északi nyomvonalhoz, míg a C-változat szerint az út Dombóvártól délre, Komló irányába halad, és Sióagárdot szintén délről kerülné el.
   
Kliment Mihály megjegyezte: az úttestet kétszer két forgalmi sávval és leálló sávval tervezték, de ha a forgalmi igények szerint kétszer egy sávos autóút is épülhet.
   
A Kaposvár-Bonyhád várható költségeiről szólva a tervező elmondta: 2011-es árakon számolva a 77,4 kilométeres déli nyomvonal 200,2 milliárd, a középső, 71,2 kilométeres nyomvonal 202 milliárd, a 71,5 kilométeres északi nyomvonal pedig 244 milliárd forintból lenne megépíthető.

 

Ezek is érdekelhetik