Útinfó: a 86-os fejlesztése és az M9-es nem zárja ki egymást

Kiderült, hogy a vasi lobbi által szorgalmazott 86-os út-fejlesztés nem zárja ki a zalaiak által preferált M9-es autópálya építését. A Vas Megyéért Egyesület közlekedési fórumán jártunk.

Kiss Tamás

Kormányok jönnek, kormányok mennek, a Vas Megyéért Egyesület viszont - dr. Ipkovich György szocialista országgyűlési képviselő találó megfogalmazása szerint - a kollektív emlékezet hordozójaként képviseli térségünkben a közlekedésfejlesztés ügyét. Ennek kapcsán pénteki fórumukon két igencsak aktuális témát veséztek ki a civilek és az általuk meghívott politikusok, szakemberek.

Az egyik napirendi pontban a vasi és a zalai útfejlesztési elképzelések összehangolását gondolták katalizálni, s törekvésük talán általuk sem remélt sikert hozott. Történt mindez annak ellenére, hogy az első felszólalások után még igencsak távolinak tűntek az álláspontok. Mert míg a vasi országgyűlési képviselők, Kovács Ferenc megyei elnök és dr. Puskás Tivadar szombathelyi polgármester a kamionokkal erősen terhelt 86-os főút mielőbbi négysávúsítása mellett tört lándzsát, addig Gyutai Csaba zalaegerszegi polgármester (ugyancsak kormánypárti országgyűlési képviselő) amellett érvelt, hogy az észak-déli közúti forgalmat a közlekedésbe Zala megyét jobban bekapcsoló M9-es megépítésével lehetne legjobban megoldani. A gordiuszinak tűnő csomót a fórumon ugyancsak felszólaló Lennert János vágta úgymond át, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője ugyanis kijelentette: az előkészítések folynak, a 86-os főút négysávosítása így hamarosan a Szombathely és Körmend közötti szakaszon is el fog indulni, az M9-es megépítése pedig egy EU által elfogadott fejlesztés része, így annak el kell indulnia. Vagyis: a két fejlesztés nem zárja ki egymást!

Ennek aztán mindenki örült, akárcsak Dávid Ilona szavainak. A GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója ugyanis megerősítette: a társaság által átvett vonalakon számos, az utasok érdekeit szolgáló fejlesztéssel rukkolnak elő. Mint arról már beszámoltunk: a 65,6 százalékban magyar állami tulajdonban álló GYSEV az idén decemberi menetrendváltástól látja majd el a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván vonaszakaszokon, és annak felújítását követően a Körmend-Zalalövő vonalszakaszon is.

A vagyontárgyakat, köztük a szombathelyi vasútállomást, s már 350 dolgozót is átvevő társaság terveiről egy későbbi írásunkban részletesen  beszámolunk.

A KÖZELJÖVŐ VASI BERUHÁZÁSAI

A fórumon több forrásból is megerősítést nyert, hogy még idén folytatódik a 86. számú főút Szombathely és Vát közötti szakaszának tavaly ősszel abbamaradt építése és a Szeleste-Csorna közötti szakasz kivitelezése is hamarosan elindul. Ugyancsak a 2016-ig tartó első programciklusban az M8-as autóút építése Körmendtől elér az országhatárig, s a Nádasdot elkerülő szakasza is kész lesz. Az említet időpontig a 76-os főút Hegyhátsált és Katafát is elkerülő szakasza is elkészül.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!