Nosztalgiázás és előretekintés a szentgotthárdi gyárértekezleten

Az első Opel Astra 1992. március 13-án, keddhez húsz éve gördült le a szentgotthárdi gyártósorról, Antall József miniszterelnökkel a volánja mögött. A jeles alkalom megünneplésére tartott gyárértekezleten persze a jelenről, s a vállalat jövőjéről is szó esett Szentgotthárdon.

Kiss Tamás

A 20 éve gyártott," Íme az első" feliratot viselő Astrának az elmúlt két évtizedben a Közlekedési Múzeum adott otthont, az évfordulóra azonban az autó hazatért Szentgotthárdra. A személykocsit hétfőn a Közlekedési Múzeumnál jó néhány fővárosi Opel barát búcsúztatta és kísérte el a városon át az autópályáig, ahonnan az Astra Fehérvár, Veszprém, Ajka, Körmend érintésével  délután négyre érkezett meg Szentgotthárdra.

Az első magyar autó volánja mögött olyan gyári dolgozók váltották egymást, akik húsz éve ott voltak az első Astra születésénél.

Az ipartörténeti pillanatról kedden ünnepi gyárértekezleten emlékeztek meg a gyár dolgozói és a meghívott vendégek, akik számára elsőként Ernst A. Hofmann, a gyár első igazgatója  beszélt meghatottan az első időkről, s arról, hogy tudomása szerint jelenleg 160 olyan munkatársa is van a gyárnak, akik a kezdetektől fogva az Opelnél dolgoznak.

Az idős szakember hozzátette: az elmúlt húsz évben rengeteget fejlődött a szentgotthárdi vállalat, s ezt mindennél jobban mutatja, hogy a General Motors döntése szerint itt épülhet fel a világszínvonalú Flex motorgyár.

A folytatásban Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs vezetője és Gerencsér Gábor, korábbi autógyári koordinátor, majd igazgató elevenítették fel ama minden dolgozóra kiterjedő büszkeséget és határtalan  lelkesedést, amely a szentgotthárdi gyárban megalapozta a minőségi termelést. Mint elmondták: ennek köszönhetően az anyavállalat különleges projekteket is rábízott az itteni csapatra, így például speciális rendőr-, illetve versenyautók is készülhettek Szentgotthárdon.

Ezt követően Solt Tamás, az Opel Magyarország Kft. gyárigazgatója szólt az ünneplőkhöz, mondván: szinte szimbolikus jelentőségű, hogy húsz évvel az Opel és a magyar autóipar szempontjából is meghatározó jelentőségű esemény, az első magyar autó elkészülte után az egykori autógyári csarnokban újabb gyáravatóra készülnek.

Az idei esztendő végén indul ugyanis Szentgotthárdon az ötszázezres kapacitású új motorgyár, amelyet az Opel félmilliárdos beruházással hoz létre. 

A szalagokon egyedülállóan rugalmas technológiával három új generációs Opel motorcsalád darabjai készülnek majd: benzinesek és dízelek ugyanazon a soron az igényeknek megfelelő összetételben, arányban.

Solt Tamás elmondta, a projekt kapcsán 400 új gép szolgálja majd a gyártást, s ezek kétharmada már meg is érkezett Szentgotthárdra. A beüzemelés már javában zajlik, olyannyira, hogy nagyjából egy hónap múlva el is indulhat a próbagyártás. 

A gyárigazgató szavaiból az is kiderült, hogy az  új motorgyár a teljes kapacitás elérésekor 800 főt foglalkoztat majd: 178 dolgozót már tavaly felvettek, idén, s a következő két évben pedig 200-200 új munkatársat vesz majd fel az Opel. 

Solt Tamás a fentiekhez hozzátette: a minőségi munkához jól képzett szakemberekre van szükség, ezért is döntöttek úgy, hogy egyrészt a  velük eddig is partner egyetemekkel és más iskolákkal még szorosabbra fűzik az együttműködésüket, másrészt saját oktatási központot hoznak létre, ahol saját dolgozóik és a szakmát tanuló diákok is képezhetik magukat. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!