háromféle üzemmód

2019.12.12. 17:57

Tesztelik már az Opel elektromos raliautóját

Jövőre indul az Opel-ADAC közös bajnoksága, az első két Corsa-e Rally versenyautó prototípust már tesztelik a dudenhofeni pályán.

Élesbe váltott az ADAC Opel e-Rally Cup versenysorozatra készülő Opel Corsa-e Rally átfogó fejlesztési programja, két akkumulátoros raliautó teljesít tartóssági tesztet a dudenhofeni tesztközpontban – számol be az Autó-Motor.

Amint lezárul a Corsa-e Rally fejlesztése, megépítenek egy úgynevezett referenciaautót, amely az ügyfeleknek átadandó kocsik mintája lesz. Az első Super Season 2020/2021-es idényre a tervek szerint húsz darab Corsa-e Rallyt raknak össze, amelyek közül nyárig 15 kerül az ügyfelek kezébe – idejében az első, júliusi próbafutam előtt.

A Corsa-e Rally akkumulátora megegyezik a szériaautóéval. 50 kWh kapacitása, a WLTP szerint, normál közúti közlekedésben 337 kilométerre elég.

A raliautó verseny-hatótávjának maximalizálására háromféle üzemmód közül lehet választani:

  • „WP“-ben (gyorsasági szakasz) legalább 60 kilométeren rendelkezésre áll a csúcsteljesítmény és a maximális nyomaték.
  • „WP Regen“ (gyorsasági, esős) módban a síkos talajhoz alkalmazkodik a nyomatékgörbe – hiszen a villanyautók már indulástól nagyon erősen húznak.
  • A takarékos „Eco“ módot az összekötő szakaszokon használják majd két gyorsasági között, illetve a szervizhelyre menet, és onnan vissza a pályára.
  • Ezek is érdekelhetik