f1

2016.02.15. 14:18

Felix da Costa ellenzi, di Grassi támogatja a zárt cockpit ötletét

Szavazás: Te melyikükkel értesz egyet?

Vámosi Péter

Fotó: FIA Formula E

A korábbi Red Bull Junior, Felix da Costa szerint a Forma-1 rossz úton jár a zárt cockpittel kapcsolatosan, sőt szerinte biztonsági kockázatot is rejt magában a dolog. A versenyzők szervezetének a nyomására, feltehetőleg a "halo" néven futó koncepciót akarják elfogadtatni a 2017-es Forma-1-es autók tervezésénél. Felix 2013-ban és 2014-ben is az energiaitalt gyártó Forma-1-es csapat tartalékpilótája volt, és ma Formula E-ben illetve a DTM-ben is versenyez, tehát épp elég rálátása van a nyitott vagy zárt karosszériás dolgokat illetően. És ellenzi is az ötletet.

"Minden, amit a Forma-1-ben kitalálnak, négy-öt év múlva megjelenik mindegyik nyitott együléses versenyautós szériában. Azt gondolom, hogy az alapötlet a Forma-1-ben általában az, hogy más legyen, mint a többi bajnokság. Jó dolog, hogy ma már minden biztonságosabb, majdnem elmondhatjuk azt is, hogy nem történik halálos kimenetelű baleset, ez nagyszerű. Ugyanakkor versenyzőként azt gondolom, némi veszélyérzet kell. Tudom, hogy nem jó az, ha kimondom, de ez így most egy elég veszélyes sport, és többek között ezért is van átlagban 20 versenyző egy adott szériában, ahelyett hogy 100.000 lenne. És jó is az, ha ezt így próbáljuk fenntartani. A zárt karosszériák biztonságosabbak? Igen. Nézzük már meg azonban azt, hogy a Forma-1-ben mióta is nyitott és együléses a versenyzés... Legszívesebben a 80-as, 90-es években éltem volna. Minden sokkal egyszerűbb volt, nem volt annyi sportpolitika. Csak adott volt egy autó és egy versenyző, aztán hadd szóljon!"

Formula-E-s kollégája, a brazil Lucas di Grassi szintén megjárta a Forma-1-et is, még a Virgin csapatánál 2010-ben, és most második az elektromos formaautós versenysorozatban. Ő teljesen másképp látja a helyzetet, és támogatja, hogy a Forma-1 is tárjen át a zártabb vezetőüléses megoldásra. Ő nem sokáig érvel és kertel: "Ideális esetben olyan cockpiteket lehetne csinálni, mint a prototípus versenyzésben. (Azaz a WEC-ben. - a szerk.) Aerodinamikailag is ez a legjobb megoldás, másrészt a pilóták biztonságának a szempontjából is."

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!