f1

2016.05.08. 18:37

Whiting: A lassabb kiszállás nem nagy ár

ha a versenyzők védelméről van szó.

Kovács Noémi

Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

A brit szakember nem lát nagy problémát abban, hogy a fejvédő megoldásoknak hála néhány másodperccel hosszabb ideig tartana kiszállni a versenyzőknek az autóból. Mindenesetre akár a védőplexis megoldást, akár a Halo-rendszert vezetik be, mindkét fejlesztés megnöveli majd az autóból való kijutás időtartamát. Sokan ebben látják ennek legnagyobb veszélyét.

„A tényleges kilátást tekintve, nem látok nagy különbséget a kettő között. Mindkettő többé-kevésbé ugyanabban a magasságban kapott helyet. A felső pereme, a tényleges nyílás rendkívül hasonló és mind a védőplexi, mind a Halo-rendszer teteje hasonló magasságokban van.” – kezdte az FIA versenyigazgatója, aki megerősítette azt is, hogy Szocsiban Daniel Ricciardo egy „kiugrás”-tesztet is elvégzett.

„Csütörtökön kipróbáltuk, hogy Daniel milyen gyorsan tud kiugrani a kocsiból, hogy minden rendben lesz-e. Csak egy kört tett meg, de sosem lehet tudni, hogy mi fog történni. Meg akartunk bizonyosodni arról, hogy képes időben kiszállni az autóból. Sikerült neki és ez idővel csak javulni fog. A csapatok olyan rendszereket fognak kifejleszteni, ami megkönnyíti a versenyzők számára a kiszállást. Bár úgy gondolom, hogy ha néhány plusz másodpercre van szükség a kiszálláshoz, az nem nagy a versenyző fejének védelméért cserébe.” – folytatta a brit szakember.

A versenyigazgató ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy egyetlen védelmi eszköz sem fog soha 100%-os védelmet biztosítani a versenyzőknek.

„Persze egyetlen biztonsági fejlesztés sem fog kivédeni minden eshetőséget. Tisztában vagyunk vele, ez az élet velejárója. De éppen ezért kell folyamatosan új dolgokat kipróbálni, hogy minden egyre biztonságosabb és biztonságosabb és biztonságosabb legyen. A kerékrögzítők is egyre erősebbek lettek az évek folyamán, ám extrém körülmények között még mindig elszabadul néhány. Mi csak annyit tehetünk, hogy az ilyen lehetőségek számát a minimálisra csökkentjük, ez az, amit minden biztonsági fejlesztéstől elvárunk.” – fűzte hozzá Whiting a Motorsport.com-nak adott interjúját.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!