f1

2016.05.05. 17:56

Whiting már a junior szériákban is bevezetné a „fejvédőket”

Az FIA versenyigazgatója szerint már a GP2-ben, GP3-ban és az F3-ban is megérett az idő a Halo rendszerre vagy a védőplexis megoldásra.

Kovács Noémi

Fotó: Malcolm Griffiths/GP2 Series Media Service

Az FIA jelenleg két megoldás között ingadozik, már ami a versenyzők fejének védelmét érinti: a Halo-rendszer és a védőplexis megoldás között. A szervezet versenyigazgatója, Charlie Whiting úgy véli, hogy kezdetben elegendő lenne az F1-nek jó példával szolgálnia és bevezetnie a rendszert, de a szakember azt is kívánatosnak tartaná, ha a junior szériákban – főként a GP2-ben, GP3-ban és az F3-ban – is elterjedne idővel ez a megoldás.

Persze ahogy minden, ez is a piszkos anyagiaktól függ: új fejlesztés révén, bármely megoldás mellett is döntenek végül a döntéshozók, biztosan nem lesz túlságosan olcsó egyik rendszer sem, viszont a fentebb említett kategóriák résztvevői jelentősen kisebb költségvetéssel gazdálkodnak, mint akár a legkisebb istálló a száguldó cirkuszban. Whiting éppen ezért azzal számol, hogy először csak a Forma-1-ben kerül bevezetésre valamelyik fejlesztés és csak néhány hónap-év elteltével – amikor már némileg olcsóbbá vált – veszik majd át a kisebb kategóriák is.

„Igazából nem szeretnék erről sokat mondani. Minden attól függ, hogyan alakulnak a dolgok és mennyire lesz drága. Tisztában vagyok vele, hogy a költségeknek nem lenne szabad szemponttá válniuk, mindazonáltal realistának kell maradnunk a biztonsági tényezők esetében. Értelmesen kell ezt véghezvinnünk, fokozatosan kell bevezetnünk a GP2-ben, a GP3-ban és a Formula-3-ban, ez elkerülhetetlen. A Forma-1-es bukósisakok esetében is az volt a helyzet, hogy kezdetben nagyon drágák voltak, így csak a Forma-1-es versenyzők használták. Aztán apránként egyre olcsóbbá és olcsóbbá vált a kezdetben még drága sisak, és ugyanez volt a helyzet a kerekeket rögzítő kötelekkel is. Amennyiben meglesz a lehetőség nagyobb mennyiség gyártására, az már gazdaságosabb megoldás lesz. Szerintem elkerülhetetlen, hogy ez a többi kategóriában is bevezetésre kerüljön.” – mondta el a Motorsport.com kérdéseire válaszolva Whiting. Az FIA elnöke úgy véli, hogy a versenyzők védelme fontosabb annál, hogy esetleg a rajongóknak nem tetszene az emiatt átalakult látvány.

„El kell fogadni, hogy a balesetek, amiket látunk, veszélyesek. Nincs is annál jobb, mint amikor azt látjuk, hogy egy hihetetlenül összetört autóból épségben kiszáll a versenyző, ahogy láthattuk ezt Fernando esetében is Melbourne-ben. És mindenki erre számít, erre akar számítani. Bárki aki látta Kubica kanadai balesetét néhány éve, aligha gondolta azt, hogy ki fog szállni belőle. Mi pedig ennek esélyét akarjuk növelni úgy, hogy közben a látvány se romoljon.” – fűzte hozzá az FIA versenyigazgatója.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!