Gazdaság

2007.05.22. 02:29

Róluk vehetik a példát

Szentgotthárd (kit)- Kiváló mutatóinak köszönhetően a GM Powertrain kilenc európai leányvállalata között a mért hét kategória közül hatban benchmark, vagyis a többiek számára követendő példa lett a szentgotthárdi motor- és sebességváltógyár, amelyet Paizer Andor immár vezérigazgatóként irányít.

Kiss Tamás

A GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nemrégiben ünnepelték, hogy a cégnél immár kilencmillió munkaóra telt el komolyabb munkabaleset nélkül. Informális hírforrások már akkor sejteni engedték, hogy hamarosan újabb bejelentés történik a vállalatnál, nevezetesen, hogy megszűnik a GM Powertrain ausztriai és magyar leányvállalatának Rudolf Hamp vezérigazgató általi közös irányítása. Mindez mára valósággá vált, a szentgotthárdi gyár teljesen önálló lett, vezérigazgatójává pedig a 2005 októbere óta gyárigazgatóként dolgozó Paizer Andort nevezték ki.

Bennfentesek szerint várható volt, hogy inkább előbb mint utóbb vezérigazgatót kap a szentgotthárdi egység, főként, hogy az elmúlt időszakban az anyacégtől egyre több feladatot és központi funkciót kapott. És az sem okozott meglepetést, hogy éppen Paizer Andor került a GM Powertrain-Magyarország Kft. élére, a tavalyi évben ugyanis a kilenc európai - az itteni mellett három német, két svéd, egy francia, osztrák és lengyel - leányvállalat versenyében az anyacég által mért hét kategória közül hatban benchmark (követendő példakép) lett a szentgotthárdi gyár. (A vasiak által megnyert kategóriák: hiányzási mutatók, hibából fakadó motorkiépítés, termeléskiesést okozó probléma, külső ellátást igénylő sérülés, munkanapkieséssel járól baleset és termelékenység.)

- Mindez természetesen az egész itteni közösség sikere, s jól mutatja például a gárda fegyelmezettségét. Nemkülönben, hogy Szentgotthárdon hosszú évek óta fontos szerepe van a baleset-megelőzésnek - engedett betekintést az eredményesség kulisszái mögé Paizer Andor, aki szerint a gyár egyik legnagyobb erénye, hogy a problémák megelőzése, illetve gyors feltárása és megoldása okán kiemelt figyelem kíséri az új termékek, folyamatok bevezetését. A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy a termelékenység folyamatos növelésén ugyancsak rengeteget dolgoznak a gotthárdi szakemberek, s az említett felmérés szerint nem is hiába, hiszen miközben a vasi gyárban 2,07 óra, a sorban utánuk következő egységnél 3,37 óra alatt készül el egy 1,6-1,8 literes motor.

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

Bennfentesek szerint várható volt, hogy inkább előbb mint utóbb vezérigazgatót kap a szentgotthárdi egység, főként, hogy az elmúlt időszakban az anyacégtől egyre több feladatot és központi funkciót kapott. És az sem okozott meglepetést, hogy éppen Paizer Andor került a GM Powertrain-Magyarország Kft. élére, a tavalyi évben ugyanis a kilenc európai - az itteni mellett három német, két svéd, egy francia, osztrák és lengyel - leányvállalat versenyében az anyacég által mért hét kategória közül hatban benchmark (követendő példakép) lett a szentgotthárdi gyár. (A vasiak által megnyert kategóriák: hiányzási mutatók, hibából fakadó motorkiépítés, termeléskiesést okozó probléma, külső ellátást igénylő sérülés, munkanapkieséssel járól baleset és termelékenység.)

- Mindez természetesen az egész itteni közösség sikere, s jól mutatja például a gárda fegyelmezettségét. Nemkülönben, hogy Szentgotthárdon hosszú évek óta fontos szerepe van a baleset-megelőzésnek - engedett betekintést az eredményesség kulisszái mögé Paizer Andor, aki szerint a gyár egyik legnagyobb erénye, hogy a problémák megelőzése, illetve gyors feltárása és megoldása okán kiemelt figyelem kíséri az új termékek, folyamatok bevezetését. A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy a termelékenység folyamatos növelésén ugyancsak rengeteget dolgoznak a gotthárdi szakemberek, s az említett felmérés szerint nem is hiába, hiszen miközben a vasi gyárban 2,07 óra, a sorban utánuk következő egységnél 3,37 óra alatt készül el egy 1,6-1,8 literes motor.

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

Bennfentesek szerint várható volt, hogy inkább előbb mint utóbb vezérigazgatót kap a szentgotthárdi egység, főként, hogy az elmúlt időszakban az anyacégtől egyre több feladatot és központi funkciót kapott. És az sem okozott meglepetést, hogy éppen Paizer Andor került a GM Powertrain-Magyarország Kft. élére, a tavalyi évben ugyanis a kilenc európai - az itteni mellett három német, két svéd, egy francia, osztrák és lengyel - leányvállalat versenyében az anyacég által mért hét kategória közül hatban benchmark (követendő példakép) lett a szentgotthárdi gyár. (A vasiak által megnyert kategóriák: hiányzási mutatók, hibából fakadó motorkiépítés, termeléskiesést okozó probléma, külső ellátást igénylő sérülés, munkanapkieséssel járól baleset és termelékenység.)

- Mindez természetesen az egész itteni közösség sikere, s jól mutatja például a gárda fegyelmezettségét. Nemkülönben, hogy Szentgotthárdon hosszú évek óta fontos szerepe van a baleset-megelőzésnek - engedett betekintést az eredményesség kulisszái mögé Paizer Andor, aki szerint a gyár egyik legnagyobb erénye, hogy a problémák megelőzése, illetve gyors feltárása és megoldása okán kiemelt figyelem kíséri az új termékek, folyamatok bevezetését. A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy a termelékenység folyamatos növelésén ugyancsak rengeteget dolgoznak a gotthárdi szakemberek, s az említett felmérés szerint nem is hiába, hiszen miközben a vasi gyárban 2,07 óra, a sorban utánuk következő egységnél 3,37 óra alatt készül el egy 1,6-1,8 literes motor.

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

- Mindez természetesen az egész itteni közösség sikere, s jól mutatja például a gárda fegyelmezettségét. Nemkülönben, hogy Szentgotthárdon hosszú évek óta fontos szerepe van a baleset-megelőzésnek - engedett betekintést az eredményesség kulisszái mögé Paizer Andor, aki szerint a gyár egyik legnagyobb erénye, hogy a problémák megelőzése, illetve gyors feltárása és megoldása okán kiemelt figyelem kíséri az új termékek, folyamatok bevezetését. A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy a termelékenység folyamatos növelésén ugyancsak rengeteget dolgoznak a gotthárdi szakemberek, s az említett felmérés szerint nem is hiába, hiszen miközben a vasi gyárban 2,07 óra, a sorban utánuk következő egységnél 3,37 óra alatt készül el egy 1,6-1,8 literes motor.

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

- Mindez természetesen az egész itteni közösség sikere, s jól mutatja például a gárda fegyelmezettségét. Nemkülönben, hogy Szentgotthárdon hosszú évek óta fontos szerepe van a baleset-megelőzésnek - engedett betekintést az eredményesség kulisszái mögé Paizer Andor, aki szerint a gyár egyik legnagyobb erénye, hogy a problémák megelőzése, illetve gyors feltárása és megoldása okán kiemelt figyelem kíséri az új termékek, folyamatok bevezetését. A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy a termelékenység folyamatos növelésén ugyancsak rengeteget dolgoznak a gotthárdi szakemberek, s az említett felmérés szerint nem is hiába, hiszen miközben a vasi gyárban 2,07 óra, a sorban utánuk következő egységnél 3,37 óra alatt készül el egy 1,6-1,8 literes motor.

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

S hogy miért fontosak az említett eredmények? Mostanság, amikor élenjáró cégeket Magyarországra hozni, de bizony megtartani sem könynyű feladat, sok múlik azon, hogy valóban meggyőző gazdálkodási adatok kerüljenek egy-egy vállalatcsoport döntéshozóinak asztalára, s így fel se merüljön bennük a termelésszűkítés gondolata. Inkább az ellenkezője!

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

A GM Powertrain vezetői mindenesetre elégedettek lehetnek a szentgotthárdiak munkájával, legalábbis erre utal, hogy egyre több feladatot kap a gyár, amely immár nemcsak motort, hanem hengerfejet, főtengelyt és hajtórudat is szállít a cégcsoport több más gyárába.

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

- A főtengelysoron és a hengerfejgyárban újra bevezettük a négyműszakos munkarendet, ezek az egységek így több emberrel, teljes kapacitással működnek - informált Paizer Andor, aki szerint az elkövetkezendő 2-3 évben várhatóan nem lesznek gondok az itt lévő berendezések kihasználtságával.

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

A vezérigazgató mégsem elégedett maradéktalanul. Mint mondja, a GM Powertrain-Magyarország jövője szempontjából fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége, az infrastruktúra. De például a 8-as főút fejlesztésének területén nem igazán látszik a gazdaság és a politika szereplőinek összefogása. Együttes lobbizással sokkal többre mennének, véli Paizer Andor, és ezzel nehéz is lenne vitatkozni.

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

S hogy mégsem teszik? Ez már egy másik történet.Fontos lenne, hogy javuljon a gyár megközelíthetősége

Ezek is érdekelhetik