Gazdaság

2009.02.17. 03:28

A net lett a mindennapi

<b>Körkép </b> - Az elmúlt évben jelentősen megnövekedett a rendszeresen internetezők száma. Egykor a kenyeret illették a mindennapi kifejezéssel, úgy tűnik, ez az elnevezés ma már a világhálóra is ráillik.

Vas Népe

A legnépszerűbb online tevékenységek az e-mailezés, híroldalak olvasása és a közösségi oldalak látogatása. Ezeket a netezők több mint kétharmada használja heti rendszerességgel. Szintén népszerűek a kép és video-megosztó oldalak, a fórumok, a chatek és a blogok. A hirdetők számára értékes közösség az internetes naplókat olvasók: a legtöbb termék, szolgáltatás esetén nyitottabbak az online vásárlásra, a fizetős letöltésre. Emellett kevésbé zavarják őket a különböző online hirdetési formák: pop-up ablakok, bannerek.

Az online tájékoztatás megkerülhetetlenségét bizonyítja az is, hogy a vizsgált másfél évben megnövekedett a vásárlást megelőző online tájékozódás szerepe. Egyre többen tájékozódnak a neten a termékjellemzőkről, az üzle-tek nyitva tartásáról, de magas azok aránya is, akik az internet segítségével hasonlítják össze az árakat, ellenőrzik az árukészletet, vagy teszteket, vásárlói véleményeket olvasnak. Az internet így hozzásegíti a fogyasztókat a számukra kedvező termék, üzlet vagy szolgáltatás kiválasztásához és egyfajta védettséget biztosít a visszaélésekkel szemben.

Immár 2,5 millióra tehető azoknak a felhasználóknak a száma, akik legalább egyszer vásároltak az interneten, ők az intenzív netezők 80 százalékát teszik ki. A legnagyobb arányt az online rendelő, de utánvéttel fizető vásárlók alkotják. Bár növekszik a bankkártyával online fizetők száma is, arányuk még mindig csak az internetezők egynegyedét teszi ki. A legnépszerűbb online rendelt termékek a könyv, a készétel, a CD/DVD, a ruházat és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás. A világhálón egyáltalán nem vásárló internetezők leginkább a biztonság és a garancia érvényesíthetőségének hiányával magyarázzák döntésüket. Véleményük szerint az online beszerzés megfoszt a valódi vásárlás élményétől.

A felmérés eredményei alapján 1,5 millió internetező rendelkezik online folyószámlával, akik közül 1,3 millió felhasználó végzett már online átutalást. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat és az utasbiztosításokat kötik meg jellemzően az interneten. E pénzügyi szolgáltatásoknál növekszik meg leginkább az online alkuszok szerepe. Az online kötelező gépjármű-biztosítások nyolctizedét, míg az egyéb biztosítások felét online alkuszoknál kötik meg az ügyfelek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!