Gazdaság

2009.11.05. 03:29

Visszatáncolt a GM

A General Motors igazgatótanácsa úgy döntött, hogy korábbi szándékával ellentétben az Opelt mégsem adja el a Magna International kanadai autóalkatrész-gyártó cégnek.

Kiss Tamás

A GM igazgatótanácsa most ennek ellenére eme B -terv megvalósítása mellett határozta el magát.

Hogy miért?

Nos, a Fritz Henderson vezérigazgató által jegyzett sajtóközlemény szerint a GM nagyra értékeli a Magna International és orosz partnerei - a Sberbank és a GAZ autógyár - erőfeszítéseit az igazságos megállapodás elérése érdekében, de az európai üzleti körülmények és a GM általános állapota javult azóta, hogy a vállalat az Opel eladása mellett tette le a voksát.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

A GM igazgatótanácsa most ennek ellenére eme B -terv megvalósítása mellett határozta el magát.

Hogy miért?

Nos, a Fritz Henderson vezérigazgató által jegyzett sajtóközlemény szerint a GM nagyra értékeli a Magna International és orosz partnerei - a Sberbank és a GAZ autógyár - erőfeszítéseit az igazságos megállapodás elérése érdekében, de az európai üzleti körülmények és a GM általános állapota javult azóta, hogy a vállalat az Opel eladása mellett tette le a voksát.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Hogy miért?

Nos, a Fritz Henderson vezérigazgató által jegyzett sajtóközlemény szerint a GM nagyra értékeli a Magna International és orosz partnerei - a Sberbank és a GAZ autógyár - erőfeszítéseit az igazságos megállapodás elérése érdekében, de az európai üzleti körülmények és a GM általános állapota javult azóta, hogy a vállalat az Opel eladása mellett tette le a voksát.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Hogy miért?

Nos, a Fritz Henderson vezérigazgató által jegyzett sajtóközlemény szerint a GM nagyra értékeli a Magna International és orosz partnerei - a Sberbank és a GAZ autógyár - erőfeszítéseit az igazságos megállapodás elérése érdekében, de az európai üzleti körülmények és a GM általános állapota javult azóta, hogy a vállalat az Opel eladása mellett tette le a voksát.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Nos, a Fritz Henderson vezérigazgató által jegyzett sajtóközlemény szerint a GM nagyra értékeli a Magna International és orosz partnerei - a Sberbank és a GAZ autógyár - erőfeszítéseit az igazságos megállapodás elérése érdekében, de az európai üzleti körülmények és a GM általános állapota javult azóta, hogy a vállalat az Opel eladása mellett tette le a voksát.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Nos, a Fritz Henderson vezérigazgató által jegyzett sajtóközlemény szerint a GM nagyra értékeli a Magna International és orosz partnerei - a Sberbank és a GAZ autógyár - erőfeszítéseit az igazságos megállapodás elérése érdekében, de az európai üzleti körülmények és a GM általános állapota javult azóta, hogy a vállalat az Opel eladása mellett tette le a voksát.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Az Opel/Vauxhall nagy fontossággal bír a GM globális stratégiája szempontjából, az igazgatótanács ezért döntött úgy, hogy megtartja az Opelt, és a lehető leghamarabb megkezdi annak átszervezését , áll a közleményben, amely szerint az erről szóló tervét a kedvező fogadtatás reményében a GM hamarosan bemutatja Németországnak, ugyanígy a többi érintett ország kormányának is.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Fritz Henderson nyilatkozatából kiderül, hogy a GM előzetes tervei szerint a teljes átszervezés hozzávetőleg 3 milliárd eurós költséggel jár majd, s ez az összeg jóval kevesebb, mint amennyibe más megoldások kerültek volna. A GM tárgyalásokat kezd az európai munkavállalói képviseletekkel, hogy együtt dolgozzanak ki ésszerű tervet az Opel átszervezéséhez, a közlemény azonban arra is utal, hogy noha a cég fizetőképessége stabil, az időtényező azért meghatározó szerepet játszik. Nyilatkozatában Henderson arra is kitért, hogy a GM továbbra is szeretne építeni a már meglévő jelentős orosz üzleteire, és közvetlenül újrakezdeni a tárgyalásokat a GAZ-zal, hogy minden érdekelt fél számára előnyös alapon tudják modernizálni az üzemeket, és fejleszteni az orosz járműpiacot.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Az átszervezést érintő további teendőkről a GM menedzsmentje későbbre ígért részletes tájékoztatást, ennek megtörténtéig pedig a GM Powertrain-Magyarország Kft.-nél nem tudtak érdemi választ adni a hogyan továbbról.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Amiről viszont még mindenképpen szólni kell: az MTI közlése szerint a General Motors döntése ellen tiltakozva az Opel-gyárak üzemi tanácsa tegnap reggel sztrájkra szólította fel az Opel alkalmazottait. Klaus Franz, az üzemi tanács vezetője nyilatkozatában bejelentette, hogy figyelmeztető jellegű munkabeszüntetésekkel kívánnak tiltakozni, mert a General Motors a korábbi előzetes megállapodás ellenére nem járul hozzá az Opel eladásához a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítói vállalatnak. A sztrájkot a szakszervezetek is támogatásukról biztosították. Klaus Franz kijelentése szerint a sztrájk ma kezdődött volna Németországban, s ahhoz a többi európai Opel-üzem is csatlakozott volna.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Délutánra aztán változott a helyzet. Mint a szentgotthárdi gyár üzemi tanácsát és szakszervezetét is vezető Vadász Józseftől megtudtuk: az európai üzemi tanács déltől telefonkonferenciát tartott, annak résztvevői pedig végül abban maradtak, hogy előbb összegyűjtik, és a dolgozókkal megosztják a szükséges információkat, s csak aztán döntik el, hogy mit is lépjenek. Mint szintén megtudtuk: az európai üzemi tanács jövő pénteki ülésére várják a GM vezetőit, akik ott mutatják majd be az üzleti tervet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!