Gazdaság

2010.02.04. 03:29

Trendforduló a távközlési piacon: hódít a digitális tévé és mobilinternet

A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon. Minden harmadik magyar háztartás csomagolt szolgáltatásokat tartalmazó előfizetéssel rendelkezik.

Vas Népe

A GFK Hungária kutatóintézet legfrissebb felmérése szerint a magyar háztartások körében a távközlési szolgáltatások közül a mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás áll a lista élén. Mára már a háztartások több mint egyharmada használja ki az úgynevezett csomagolt szolgáltatásokat tartalmazó előfizetések előnyeit.

A tavalyi esztendő végén a magyar háztartások több mint egynegyede, azaz körülbelül 1 millió 20 ezer háztartás rendelkezett valamennyi távközlési szolgáltatásra (televízió, internet, vezetékes telefon és legalább egy darab saját finanszírozású mobiltelefon) szóló előfizetéssel.

Emellett a háztartások mindössze 2 százaléka, körülbelül 90 ezer háztartás viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő, így a telekommunikációs piac számára teljesen kívülálló - derül ki a GfK Hungária piackutató felméréséből.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A GFK Hungária kutatóintézet legfrissebb felmérése szerint a magyar háztartások körében a távközlési szolgáltatások közül a mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás áll a lista élén. Mára már a háztartások több mint egyharmada használja ki az úgynevezett csomagolt szolgáltatásokat tartalmazó előfizetések előnyeit.

A tavalyi esztendő végén a magyar háztartások több mint egynegyede, azaz körülbelül 1 millió 20 ezer háztartás rendelkezett valamennyi távközlési szolgáltatásra (televízió, internet, vezetékes telefon és legalább egy darab saját finanszírozású mobiltelefon) szóló előfizetéssel.

Emellett a háztartások mindössze 2 százaléka, körülbelül 90 ezer háztartás viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő, így a telekommunikációs piac számára teljesen kívülálló - derül ki a GfK Hungária piackutató felméréséből.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A tavalyi esztendő végén a magyar háztartások több mint egynegyede, azaz körülbelül 1 millió 20 ezer háztartás rendelkezett valamennyi távközlési szolgáltatásra (televízió, internet, vezetékes telefon és legalább egy darab saját finanszírozású mobiltelefon) szóló előfizetéssel.

Emellett a háztartások mindössze 2 százaléka, körülbelül 90 ezer háztartás viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő, így a telekommunikációs piac számára teljesen kívülálló - derül ki a GfK Hungária piackutató felméréséből.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A tavalyi esztendő végén a magyar háztartások több mint egynegyede, azaz körülbelül 1 millió 20 ezer háztartás rendelkezett valamennyi távközlési szolgáltatásra (televízió, internet, vezetékes telefon és legalább egy darab saját finanszírozású mobiltelefon) szóló előfizetéssel.

Emellett a háztartások mindössze 2 százaléka, körülbelül 90 ezer háztartás viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő, így a telekommunikációs piac számára teljesen kívülálló - derül ki a GfK Hungária piackutató felméréséből.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

Emellett a háztartások mindössze 2 százaléka, körülbelül 90 ezer háztartás viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő, így a telekommunikációs piac számára teljesen kívülálló - derül ki a GfK Hungária piackutató felméréséből.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

Emellett a háztartások mindössze 2 százaléka, körülbelül 90 ezer háztartás viszont semmilyen szolgáltatásra nem fizetett elő, így a telekommunikációs piac számára teljesen kívülálló - derül ki a GfK Hungária piackutató felméréséből.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A négy távközlési szolgáltatás közül - telítettsége ellenére is - a mobilhang-piac a legkiterjedtebb, hiszen a háztartások 87 százaléka, több mint 3,4 millió háztartás rendelkezik legalább egy olyan mobil-előfizetéssel, amelynek költségeit a háztartás, a család tagjai gazdálkodják ki havonta.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A sorban a második helyen - nem meglepő módon - a mintegy 3 millió 110 ezer háztartásban megtalálható fizetős tévészolgáltatás áll. Csupán minden ötödik háztartás (780 ezer) kerüli meg ezt a szolgáltatást a szabad hozzáférésű földi műsorszórásra való csatlakozással.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

A folyamatosan zsugorodó vezetékes hangpiac 2009 végére már csak a háztartások 55 százalékában volt jelen, így alig 2 millió 110 ezer háztartás tudott vezetékes telefonon keresztül hívásokat fogadni vagy kezdeményezni. Mindeközben közel 1,8 millióra nőtt azon háztartások száma, amelyek saját előfizetés révén tudtak fellépni az internetes világhálóra.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

Bár az internet-előfizetők táborának növekedése erőteljesen lassul - a háztartások megszorító intézkedései és a piac telítődésének következtében -, a mobilinternet-piac első igazán sikeres évét tudhatja maga mögött. A tavalyi esztendő decemberére ugyanis közel 190 ezer háztartásban már mobil eszközök segítségével (is) csatlakozhattak az online szupersztrádához.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!