Gazdaság

2010.03.25. 03:29

Luk Savaria Kft.: nem zártak rossz évet

Michael Reinig, a LuK Savaria Kft. ügyvezetője - optimista ember lévén - azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud teljesíteni a gyár.

Kiss Tamás

Aztán, mint azt mostani érdeklődésünkre Michael Reinig ügyvezető elárulta, a tavalyi esztendő első negyedéve is újabb, 40 százalékos visszaesést hozott, s ez több munkahelymentő lépés meghozatalát is szükségessé tette. Ezek egyikeként, ahol erre lehetőség adódott, visszavették és saját dolgozóikra bízták az addig alvállalkozók által elvégzett munkákat, a kölcsönmunkaerőt pedig leépítették. Ugyancsak a költségek csökkentése, egyben az elbocsátások megelőzése céljából a heti munkaidőt csökkentették, de továbbra is ötnapos munkahétben dolgoztak.

Folytatva a visszatekintést: más cégekhez hasonlóan a LuK Savaria Kft.-nél is felmerült, hogy a foglalkoztatottság megőrzéséhez állami támogatást kérnek, erre azonban a pályázat komplikáltsága, és az azzal kapcsolatos túlzott adminisztráció miatt végül nem került sor. (Zárójelben azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a helyzet gyors döntést igényelt, a pályázat elbírálása viszont lassúnak tűnt...)

A vállalatnál végül komolyabb elbocsátásokra nem került sor. A már említett költségcsökkentő, hatékonyságnövelő lépések mellett ebben mindenképpen szerepet játszott, hogy az új autók vásárlásának támogatására több országban is roncsprémium-akciókat hirdettek, s ezek sikere a LuK Savaria Kft. megrendeléseire is jótékony hatással volt.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Aztán, mint azt mostani érdeklődésünkre Michael Reinig ügyvezető elárulta, a tavalyi esztendő első negyedéve is újabb, 40 százalékos visszaesést hozott, s ez több munkahelymentő lépés meghozatalát is szükségessé tette. Ezek egyikeként, ahol erre lehetőség adódott, visszavették és saját dolgozóikra bízták az addig alvállalkozók által elvégzett munkákat, a kölcsönmunkaerőt pedig leépítették. Ugyancsak a költségek csökkentése, egyben az elbocsátások megelőzése céljából a heti munkaidőt csökkentették, de továbbra is ötnapos munkahétben dolgoztak.

Folytatva a visszatekintést: más cégekhez hasonlóan a LuK Savaria Kft.-nél is felmerült, hogy a foglalkoztatottság megőrzéséhez állami támogatást kérnek, erre azonban a pályázat komplikáltsága, és az azzal kapcsolatos túlzott adminisztráció miatt végül nem került sor. (Zárójelben azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a helyzet gyors döntést igényelt, a pályázat elbírálása viszont lassúnak tűnt...)

A vállalatnál végül komolyabb elbocsátásokra nem került sor. A már említett költségcsökkentő, hatékonyságnövelő lépések mellett ebben mindenképpen szerepet játszott, hogy az új autók vásárlásának támogatására több országban is roncsprémium-akciókat hirdettek, s ezek sikere a LuK Savaria Kft. megrendeléseire is jótékony hatással volt.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Folytatva a visszatekintést: más cégekhez hasonlóan a LuK Savaria Kft.-nél is felmerült, hogy a foglalkoztatottság megőrzéséhez állami támogatást kérnek, erre azonban a pályázat komplikáltsága, és az azzal kapcsolatos túlzott adminisztráció miatt végül nem került sor. (Zárójelben azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a helyzet gyors döntést igényelt, a pályázat elbírálása viszont lassúnak tűnt...)

A vállalatnál végül komolyabb elbocsátásokra nem került sor. A már említett költségcsökkentő, hatékonyságnövelő lépések mellett ebben mindenképpen szerepet játszott, hogy az új autók vásárlásának támogatására több országban is roncsprémium-akciókat hirdettek, s ezek sikere a LuK Savaria Kft. megrendeléseire is jótékony hatással volt.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Folytatva a visszatekintést: más cégekhez hasonlóan a LuK Savaria Kft.-nél is felmerült, hogy a foglalkoztatottság megőrzéséhez állami támogatást kérnek, erre azonban a pályázat komplikáltsága, és az azzal kapcsolatos túlzott adminisztráció miatt végül nem került sor. (Zárójelben azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a helyzet gyors döntést igényelt, a pályázat elbírálása viszont lassúnak tűnt...)

A vállalatnál végül komolyabb elbocsátásokra nem került sor. A már említett költségcsökkentő, hatékonyságnövelő lépések mellett ebben mindenképpen szerepet játszott, hogy az új autók vásárlásának támogatására több országban is roncsprémium-akciókat hirdettek, s ezek sikere a LuK Savaria Kft. megrendeléseire is jótékony hatással volt.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

A vállalatnál végül komolyabb elbocsátásokra nem került sor. A már említett költségcsökkentő, hatékonyságnövelő lépések mellett ebben mindenképpen szerepet játszott, hogy az új autók vásárlásának támogatására több országban is roncsprémium-akciókat hirdettek, s ezek sikere a LuK Savaria Kft. megrendeléseire is jótékony hatással volt.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

A vállalatnál végül komolyabb elbocsátásokra nem került sor. A már említett költségcsökkentő, hatékonyságnövelő lépések mellett ebben mindenképpen szerepet játszott, hogy az új autók vásárlásának támogatására több országban is roncsprémium-akciókat hirdettek, s ezek sikere a LuK Savaria Kft. megrendeléseire is jótékony hatással volt.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Április-május környékén növekedni kezdtek a megbízásaink , közölte az ügyvezető, hozzátéve: mindent összevetve a 2008-as évhez képest a tavalyi esztendőben 15-20 százalékos visszaesést könyveltek el.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Ismerve a körülményeket azt gondolom, hogy nem zártunk rossz évet. A már említett roncsprémium mellett amúgy ez a színes termékpalettánknak köszönhető. Szombathelyen ugyanis több márka számára, azokon belül pedig többféle gépkocsi-kategóriához is gyártunk termékeket, és ez nagyobb mozgásteret biztosít a vállalatnak. Hogy egy példát is említsek: a válság következményeként a prémium kategóriába tartozó, nagyobb autók iránt erőteljesen visszaesett a kereslet, a kisebbeké viszont ezzel párhuzamosan felfutott. Mivel mi mindkét kategóriához szállítunk termékeket, a vásárlói szokások ilyesfajta megváltozása kiegyenlítette egymást, s nem sodorta bajba a gyárat - engedett bepillantást a kulisszák mögé az ügyvezető, aki érdeklődésünkre elárulta: a 2010-es év elején a kisebb autók iránt jelentős, a prémium kategóriába tartozó kocsik iránt pedig stabil lett a kereslet.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Nagyon reméljük, hogy ez a jövőben is így marad - tette hozzá Michael Reinig, aki elmondta: a megrendelések szempontjából gyengébb hónapokban különös figyelmet szenteltek a korábban elindított fejlesztési projekteknek, nevezetesen, hogy az eddiginél is több termék kísérleti munkáit, tesztjét, prototípus-gyártását hozzák Szombathelyre.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Az igazgatótól megtudtuk, hogy mindez az oktatási területre is igaz, ahol egyrészt a tanműhelyekben megnövelték a tanulók számát, másrészt az alacsonyabb termelési szint miatt az elmúlt időszakban a belső dolgozói tréningekre is több idő juthatott.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Mindenképpen szeretném megemlíteni a dolgozóink igazán pozitív hozzáállását, azt, hogy megértették, a különböző intézkedésekre az elbocsátások megelőzése miatt volt szükség - így az igazgató, akitől természetesen azt is megkérdeztük, hogy a több lábon álló, több ágazatban is érdekelt Schaeffler-csoporton belül mennyire számít biztosnak a szombathelyi LuK Savaria Kft. pozíciója.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

- Amennyiben továbbra is sikeresek leszünk a termelésben és a fejlesztéseinkben, nem lehet kétséges, hogy a Schaeffler-csoporton belül helye lesz a LuK Savaria Kft.-nek. Ezzel együtt sem szabad azonban elfelejtenünk, hogy nehéz év vár ránk, senki ne számítson tehát a megelőző időszakban tapasztalt látványos fejlődésre. Jelen helyzetben leginkább a termelékenység és a hatékonyság növelése a legfőbb célunk, erre helyezzük a hangsúlyt, hiszen ez biztosítja a vállalat hosszú távú jövőjét - fogalmazott Michael Reinig, aki optimista ember lévén azt reméli, hogy az idei esztendőben ismét a 2008-as szint közelében tud majd teljesíteni a szombathelyi gyár.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!