Gazdaság

2010.12.21. 03:29

Karácsonyi vásárlás: fokozottan ellenőriznek a fogyasztóvédők

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a napokban átfogó ellenőrzéseket tart, egyszersmind körültekintő vásárlásra int. Fontos: vásárláskor őrizzük meg a blokkot, a nyugtát, ezek hiányában ugyanis nem érvényesítjetjük fogyasztói jogainkat.

Kiss Tamás

A fogyasztók biztonsága területén a hatóság kiemelt hangsúlyt helyez a veszélyes és már korábban letiltott termékek felkutatására, forgalomból való kivonására. E termékcsoportok közül - az előző évek tapasztalataiból kiindulva - a figyelem központjába elsősorban a fényfüzérek, valamint a gyermekjátékok vizsgálata került.

A gazdasági érdekek védelme azt is feltételezi, hogy a fogyasztók megfelelő tájékoztatásban részesüljenek az értékesítésre kínált áruk eladási és egységáráról, valamint, hogy különböző akciók nem tévesszék meg meg a fogyasztóat, hanem valós kedvezményeket kínáljanak. Ennek szellemében a hatóság szakemberei vizsgálják, hogy az árak jól látható és könnyen beazonosítható módon legyenek feltüntetve. Szabálytalannak minősül például a -tól-ig forint összeg feltüntetése.

(Amennyiben a terméken két eladási ár is szerepel, a fogyasztótól csak az alacsonyabb ár kérhető el.)

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

A fogyasztók biztonsága területén a hatóság kiemelt hangsúlyt helyez a veszélyes és már korábban letiltott termékek felkutatására, forgalomból való kivonására. E termékcsoportok közül - az előző évek tapasztalataiból kiindulva - a figyelem központjába elsősorban a fényfüzérek, valamint a gyermekjátékok vizsgálata került.

A gazdasági érdekek védelme azt is feltételezi, hogy a fogyasztók megfelelő tájékoztatásban részesüljenek az értékesítésre kínált áruk eladási és egységáráról, valamint, hogy különböző akciók nem tévesszék meg meg a fogyasztóat, hanem valós kedvezményeket kínáljanak. Ennek szellemében a hatóság szakemberei vizsgálják, hogy az árak jól látható és könnyen beazonosítható módon legyenek feltüntetve. Szabálytalannak minősül például a -tól-ig forint összeg feltüntetése.

(Amennyiben a terméken két eladási ár is szerepel, a fogyasztótól csak az alacsonyabb ár kérhető el.)

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

A gazdasági érdekek védelme azt is feltételezi, hogy a fogyasztók megfelelő tájékoztatásban részesüljenek az értékesítésre kínált áruk eladási és egységáráról, valamint, hogy különböző akciók nem tévesszék meg meg a fogyasztóat, hanem valós kedvezményeket kínáljanak. Ennek szellemében a hatóság szakemberei vizsgálják, hogy az árak jól látható és könnyen beazonosítható módon legyenek feltüntetve. Szabálytalannak minősül például a -tól-ig forint összeg feltüntetése.

(Amennyiben a terméken két eladási ár is szerepel, a fogyasztótól csak az alacsonyabb ár kérhető el.)

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

A gazdasági érdekek védelme azt is feltételezi, hogy a fogyasztók megfelelő tájékoztatásban részesüljenek az értékesítésre kínált áruk eladási és egységáráról, valamint, hogy különböző akciók nem tévesszék meg meg a fogyasztóat, hanem valós kedvezményeket kínáljanak. Ennek szellemében a hatóság szakemberei vizsgálják, hogy az árak jól látható és könnyen beazonosítható módon legyenek feltüntetve. Szabálytalannak minősül például a -tól-ig forint összeg feltüntetése.

(Amennyiben a terméken két eladási ár is szerepel, a fogyasztótól csak az alacsonyabb ár kérhető el.)

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

(Amennyiben a terméken két eladási ár is szerepel, a fogyasztótól csak az alacsonyabb ár kérhető el.)

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

(Amennyiben a terméken két eladási ár is szerepel, a fogyasztótól csak az alacsonyabb ár kérhető el.)

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Az akciós termékeknél megtévesztő lehet, ha a meghirdetett áru egyáltalán nem kapható, vagy irreálisan alacsony indulókészlet volt a boltban. Jogsértő továbbá, ha az akciósként meghirdetett árut nem az akciós áron értékesítik. A végső (fizetendő) akciós árat a termékkel kapcsolatban fel kell tüntetni, nem elegendő az akció tényének szerepeltetése és a régi ár megjelölése a címkén

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Az akció időtartalmát mindig jelezni kell, akár a kirakatban tüntetik fel az akció tényét, akár egy reklámkiadványban.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Az ellenőrzésekhez kapcsolódóan a hatóság figyelmet fordít a fogyasztói panaszok, reklamációk intézésének vizsgálatára. Ennek kapcsán a vásárlók könyvi bejegyzéseket, az azokra tett intézkedéseket is ellenőrzik.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Végül néhány jó tanács. A fogyasztóvédelmi hatóság ajánlása szerint jól tesszük, ha vásárlás előtt alaposan tájékozódunk, mert ugyanazt a terméket sokszor üzletenként különböző áron kínálják. Amennyiben a vásárláskor nem kapunk pénztárblokkot, nyugtát, azt mindenképpen kérjük el, és őrizzük is meg, ezek nélkül ugyanis fogyasztói jogainkat a későbbiekben nem tudjuk érvényesíteni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

A karácsonyi időszakban (vagy éppen azt követően) gyakran előfordul, hogy a korábban megvásárolt árut sokan szeretnék másra cserélni vagy visszakapni annak vételárát. A viták elkerülése érdekében érdemes tisztázni, hogy a kereskedő ezt nem köteles megtenni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!