Egészség

2020.05.10. 07:00

Vitaminbomba reggelire

Néhány éve nálunk is nagy népszerűségnek örvend a zöld turmix, más néven smoothie. Ha valaki még nem ismeri, a smoothie gyümölcsből és(vagy) zöldségből, esetleg valamilyen fűszerrel készült sűrű, turmixolt ital.

LG

Abban különbözik a sima turmixtól, hogy nem használunk hozzá tejtermékeket. Főként tavasszal készítjük, amikor szervezetünk a hosszú tél után már vitaminpótlásra szorul. Ha friss alapanyagokat veszünk hozzá, rengeteg vitamint viszünk be fogyasztásuk során. Megvásárolhatjuk szupermarketekben is, de ha van egy jó turmixgépünk, otthon is könnyedén elkészíthetjük. Nézzük, hogyan! Kell hozzá bármilyen friss vagy fagyasztott gyümölcs.

A kifacsart gyümölcslevekkel ellentétben a smoothie-k töményen, rostjukkal együtt tartalmazzák az
összemixelt alapanyagokat Fotó: Shutterstock

A legkedveltebb a banán, alma, eper, narancs vagy málna, ha a savanykás ízeket kedveljük, akkor citrom, lime. De ne álljunk meg itt, jöhet hozzá bármilyen zöldség, ami éppen kéznél van: cékla, répa, zeller, uborka, spenót, rukkola, de akár friss csalán is. És végül : friss menta, citromfű, gyömbér, de lehet fahéj, szegfűszeg, chili, csak a fantáziánk szab határt a variációknak. Ha túl sűrűnek találjuk, némi vizet adhatunk hozzá, ha nem elég édes, mézzel édesítsük! Népszerű kombináció a banán-eper-citrom, alma-narancs-gyömbér-méz, paradicsom-alma-répa-zeller-petrezselyem, banán-uborka-spenót és az alma-avokádó-kivi-zellerszár-chili, de ne féljünk kísérletezni!

Lehetőleg ne étkezés után fogyasszuk – egyrészt mivel a gyümölcsök hamarabb emésztődnek, másrészt pedig figyelembe véve a kalóriatartalmukat, felérnek egy egész étkezéssel. Legjobb reggelire fogyasztani a smoothie-kat, ha így teszünk, garantáltan nem leszünk éhesek délig

Ezek is érdekelhetik