Körkép

2017.11.07. 19:44

A vevőszolgálatnál pozitív attitűd kell a hirtelen jött problémák megoldásához

Stressztűrés, önállóság, képesség a multitaskingra – egy jó vevőszolgálati munkatársnak ezekre mind szüksége van. Mit csinál egy CSR és mit a back office munkatársak?

Tóth Kata

Sokszor felgyülemlenek az elintézendő feladatok. Fotó: Pixabay

Fotó:

A vállalatok – a kis cégektől a multikig – az ügyfélszolgálatukon keresztül nyújtanak segítséget, adnak terméktámogatást megrendelőik, vevőik számára vagy cégen belül a dolgozóiknak. Az utóbbi főleg technikai segítséget jelent: a nemzetközi környezetben egy-egy vállalatnak különböző országokban vannak irodái (nem ritkán több ezer alkalmazottal). Míg az előbbi az ügyfelekkel való kommunikációban valósul meg: alapvetően a vevők professzionális tájékoztatását jelenti, foglalja össze Szendi Viktória, az egyik munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó cég vasi kirendeltségvezetője az ügyfélszolgálati/vevőszolgálati pozíciók lényegét. – A partnereink gyakran nem is magyar elnevezéseket használnak, úgy keresnek jelölteket, a pályázók pedig bizonytalanok a munkaköröket illetően. A vevők megrendeléseinek felvételét, reklamációik, valamint szerződéseik, kintlévőségeik kezelését, e-mailben, telefonon történő kapcsolattartást kell ellátnia egy vevőszolgálatosnak. Ha valaki back office területen vállal munkát, ott leggyakrabban számlázási feladatai lesznek, ajánlatkéréseket dolgoz fel, az értékesítési terület teljes körű adminisztratív támogatását várják el tőle. A társosztályokkal – például a pénzüggyel, a logisztikával – való együttműködés és a kimutatások, prezentációk készítése is részei a feladatoknak.

Sokszor felgyülemlenek az elintézendő feladatok. Fotó: Pixabay

A legnagyobb állásportálok kínálatát nézve országszerte hatalmas igény van ügyfélszolgálati munkatársakra, vezetőkre. Vas megyei munkavégzéssel csak az elmúlt két hétben több mint tíz új álláslehetőséget hirdettek meg. Szendi Viktória úgy látja, ritkább az otthonról végezhető távmunka, gyakrabban keresnek megrendelés-ügyintézőt, call center munkatársat, customer service representative-ot (CSR-t, magyarul vevőszolgálati munkatársat), angol, német, francia, olasz nyelvű kapcsolattartót vagy éppen service desk agentet a vállalatok telephelyeire.

Nemzetközi munkakörnyezetet, szakmai fejlődési lehetőséget, versenyképes fizetést ajánl a legtöbb munkaadó. Az elvárásaik között nem ritka két idegen nyelv magas szintű ismerete, a felsőfokú végzettség, az MS Office programok magabiztos kezelése – és mindenekelőtt az ügyfélközpontúság. A hirtelen jött problémák elhárításához – az ilyenekből naponta nagyon sok van – tényleg jó problémamegoldó, sőt magas stressztűrő képesség kell, mondja a kirendeltségvezető. Önállóság is: egy jó ügyfélszolgálatos képes arra, hogy kézben tartsa a dolgokat. És persze képesség arra, hogy megtalálja a hangot a különböző stílusú és nemzetiségű vevőkkel. A multitasking – az, hogy két vagy több tevékenységet végzünk párhuzamosan egy időben – ezekben a munkakörben különösen jellemző. Fontos, hogy tudjon priorizálni, hatékonyan és gyorsan hajtsa végre a feladatokat a munkatárs. Érdemes a jelentkezés előtt önvizsgálatot tartani, vajon jellemzőek-e ránk ezek a tulajdonságok. Persze, fejlődhetünk, de fontos tudni: sokszor felgyülemlenek az elintézendők, besűrűsödnek a határidők, és ilyenkor kell igazán helytállni. Rengeteg a munkával járó frusztráció, a problémákat hatékonyan, a megoldásra törekedve kell kezelni, ezért lényeges a pozitív attitűd – ezekre is felhívja a figyelmet a munkaerő-közvetítő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!