Adwords

2018.02.07. 06:00

Adwords kampány – mi ez, mire jó, mennyibe kerül, és nekem érdemes használni? (x)

„Megyeget” az online vállalkozásod, de azért jó lenne, ha többen kattintanának az oldaladra és úgy összességében az sem volna hátrányos, ha több bevételed lenne? Látod a konkurenciát, aki a (közel) azonos termékkel csak úgy hasít?

vaol.hu

Fotó: Pixabay

Ha Red Bull nélkül is szárnyakat akarsz, íme, egy hasznos cikk, ugyanis erre a problematikára fejlesztette ki mindenki legjobb barátja, Gugli (becsesebb nevén Google) a kulcsszó alapú hirdetési rendszerét, vigyázat, spoiler veszély, ez nem más, mint az Adwords és maga egy jól felépített Adwords kampány!

Lényegében a képlet egyszerű: az általad értékesíteni kívánt termékhez kapcsolódó legrelevánsabb kulcsszavakat listába szeded, azt mondod barátunknak, hogy “mukodj”, és mindazoknak, akik ezekkel a kulcsszavakkal keresnek az interneten, mutasd meg az én oldalamat! S ha az a jó ember a saját gépe előtt a mutatásnál többre is vetemedik a Google levonja a munkadíját az egyenlegedről.

Hogy micsoda?! Fizetnem kell minden egyes találatért? Nyugalom, az a hely egy másik, ahol a nézelődésért fizet az ember, ha az Adwords szolgáltatását igénybe veszed, elég PPC, vagyis pay per click alapon, kattintások után fizetni, vagyis ha a látogató valósan rá is kattan az oldaladra. Az még nem kerül semmibe, ha a kereséskor Google felsorol Téged is a találati listáján. A mennyi is az annyi kérdésre lehetetlen válaszolni, az alapján változik az ár, hogy milyen gyakran használt maga a keresett kifejezés az éterben. Mikor hevesen bólogatva áldásodat adod a kampányra, természetesen megkapod a fix árat, nem ugrál ez majd a kampány ideje alatt folyamatosan, mint az árfolyam.

Kinek jó, és kinek nem? Ha a fentiekből nem jött volna le, gyorsan summázva a summázni valót: azoknak érdemes élni az Adwords nyújtotta lehetőséggel, akik olyan terméket értékesítenek, mely már jelen van a keresleti-kínálati piacon, hiszen itt helyzeti előnyhöz juthatnak a keresőoptimalizálásával, leelőzve a konkurenciát, előrébb kerülve a találati listán, esélyt kapva ezzel arra, hogy a leendő vásárló előbb jut a Te oldaladra, mint máshova.

Azoknak azonban, akik egy teljes mértékben új dolgot hoznak a piacra, kulcsszavas keresés helyett a brand felépítésére kell koncentrálniuk, vagyis a márka ismertetésére kell összpontosítaniuk, hiszen ha még nem is tudnak az emberek arról, hogy létezik a termék, hogyan keresnének rá?

Hogy miért nem használják többen az Adwords nyújtotta lehetőségeket? Nos, vannak olyan kérdések, amire mi sem tudjuk a választ, egy azonban biztos, ha úgy érzed, ideje, hogy Te haladj a korral, ne a kor veled, ne habozz, vágj bele az Adwords világába még ma, bízd magad profi kezeinkre!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!