Offline nem érvényesülnek

2018.09.26. 14:00

Kihívás: ismerni kell a fiatalokat, hogy megtarthassák őket a cégek

A fiatal munkavállalók rugalmasabbak és gyorsabbak, mint az idősebb korosztály, és az előrelépési lehetőségek is fontosabbak a számukra.

Budai Dávid

A technikai eszközökhöz nagyon jól értenek, az információkat gyorsan felszívják, ám ez a tudás sokszor felületes Illusztráció: Shutterstock

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben egy munkáltató számára komoly kihívást jelent megtartani az Y és Z generációhoz tartozó munkavállalókat, ők ugyanis máshogyan gondolkodnak és más fontos nekik, mint a korábbi generációk tagjainak. Két héttel ezelőtt a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezet karriernapon Kálmán Edina, az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. munkatársa ebben a témában tartott előadást.

A technikai eszközökhöz nagyon jól értenek, az információkat gyorsan felszívják, ám ez a tudás sokszor
felületes Illusztráció: Shutterstock

Gyakori probléma, amivel a munkáltatók szembesülnek, hogy az online világból érkező fiatalok társas kapcsolatai szegényesek, kommunikáció­juk beszűkült, találkoztak olyan 22 éves fiatallal, aki egy nyolcéves gyerek pszichés szintjén volt. Sokan hiába rendelkeznek amúgy megfelelő kompetenciákkal, az offline térben nem tudnak érvényesülni. Sokszor azonban a megfelelő tudás sincsen meg. Több fiatalnál megfigyelték, hogy bár a technikai eszközökhöz nagyon jól értenek, az információkat gyorsan felszívják, ez a tudás sokszor felületes, és például az Excel-táblázatban használatos függvényeket egyáltalán nem ismerik. A 15–25 éves fiataloknak a 64 százaléka az interneten megtalálható tartalmakat leszámítva egyáltalán nem olvas. A mai fiatalok ugyanakkor gyorsak és rugalmasak, és ugyanezt várják el azoktól a cégektől is, ahová jelentkeznek. Mivel folyamatos bizonytalanságot látnak maguk körül, ők sem törekednek a biztonságra, ha valami nem tetszik nekik, gyorsan váltanak munkahelyet. Fontos számukra, hogy az adott vállalat mit gyárt, milyen a logójuk, milyen a honlapjuk. Az Y és Z generáció tagjait sokkal jobban érdekli a cégen belüli képzés és az előrelépés lehetősége, mint például az X generáció tagjait, akik egyébként a mai munkavállalók felét adják.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!