szponzorált tartalom

2019.02.22. 05:00

A keresőoptimalizálás olyan, mint az építkezés – sosincs vége

A keresőoptimalizálás egy igen érdekes és hatalmas szaktudást igénylő szakma, viszont rengeteg cégvezető hiszi azt, hogy ez egy áltudomány.

Ebben a cikkünkben bebizonyítjuk, hogy akkor is nélkülözhetetlen a keresőoptimalizálás, ha az eredmények nem visszakövethetőek.

Míg a hirdetések esetén egy SEM szakembernek igen könnyű dolga van a hó végi elszámoláskor, addig a SEO specialistának gyakorlatilag semmilyen kimutatható eszköze nincs arra, hogy ebben a hónapban miért volt több vagy kevesebb az eddigiekhez képest az organikus találatok száma.

Itt általában a józan paraszti ész, a logikus és előrelátó gondolkodás, valamint legalább 5-10 év szakmai tapasztalat szükséges ahhoz, hogy egy webes felületet egy alapos SEO audit után fel lehessen hozni legalább arra a szintre, ahol a konkurens cégek állnak.

Mit néznek a szakemberek egy SEO audit során?

Rengeteg olyan adatot, amelynek létezéséről a legtöbb laikus nem is tud. Arról nem is beszélve, hogy mennyire fontosak ezek a tényezők akkor, ha fel akarja venni a versenyt a konkurens cégekkel. Íme néhány példa:

  • Weboldal URL-je (globális-regionális url-ek)
  • Website biztonsága (HTTPS)
  • Menüszerkezet, navigáció (breadcrumbs), felépítés, dizájn, felhasználóbarát kialakítás, reszponzivitás
  • Szerver(ek) reagálási ideje
  • Képek optimalizálása (kis képernyőre kis képek, 4K képernyőre nagy képek betöltése)
  • Átirányítások, kanonikalizációk (duplikált tartalom), szerver hibák, broken linkek kezelése
  • Cache optimalizálása
  • Kódok minimalizálása
  • Crawling hibák javítása
  • Indexelés ellenőrzése
  • Robots.txt fájl ellenőrzése, SiteMap kialakítása
  • Meta, Schema, Structured Data, Amp és Snippets optimalizálása, stb.
  •  

    Tehát a keresőoptimalizálás 2019-ben továbbra is egy részletes SEO audittal kezdődik, majd a feltárt hibák javítása jelenti magát a SEO optimalizálást.

     

    Ki csinálja a keresőoptimalizálást?

    A professzionális vállalatoknál, mint például a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségnél is, a SEO auditot egy SEO specialista csinálja, magát az optimalizálást pedig egy 5-10 éves tapasztalattal rendelkező back-end programozó. Ez azért lehet, mert más leellenőrizni egy weboldalt különféle szoftverek segítségével, s megint más a szerver oldalon kódolni, s megoldani a fenti programozói munkákat.

    Mivel igen könnyű pillanatok alatt tönkretennie egy weboldalt annak, aki nem ért a kódoláshoz, így fontos, hogy a keresőoptimalizálást csak komoly szakmai tapasztalattal rendelkező specialistákra és programozókra bízza. Itt olvashat bővebben a témáról, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség oldalán.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!