2019.02.22. 05:00
A keresőoptimalizálás olyan, mint az építkezés – sosincs vége
A keresőoptimalizálás egy igen érdekes és hatalmas szaktudást igénylő szakma, viszont rengeteg cégvezető hiszi azt, hogy ez egy áltudomány.
Ebben a cikkünkben bebizonyítjuk, hogy akkor is nélkülözhetetlen a keresőoptimalizálás, ha az eredmények nem visszakövethetőek.
Míg a hirdetések esetén egy SEM szakembernek igen könnyű dolga van a hó végi elszámoláskor, addig a SEO specialistának gyakorlatilag semmilyen kimutatható eszköze nincs arra, hogy ebben a hónapban miért volt több vagy kevesebb az eddigiekhez képest az organikus találatok száma.
Itt általában a józan paraszti ész, a logikus és előrelátó gondolkodás, valamint legalább 5-10 év szakmai tapasztalat szükséges ahhoz, hogy egy webes felületet egy alapos SEO audit után fel lehessen hozni legalább arra a szintre, ahol a konkurens cégek állnak.
Mit néznek a szakemberek egy SEO audit során?
Rengeteg olyan adatot, amelynek létezéséről a legtöbb laikus nem is tud. Arról nem is beszélve, hogy mennyire fontosak ezek a tényezők akkor, ha fel akarja venni a versenyt a konkurens cégekkel. Íme néhány példa:
Tehát a keresőoptimalizálás 2019-ben továbbra is egy részletes SEO audittal kezdődik, majd a feltárt hibák javítása jelenti magát a SEO optimalizálást.
Ki csinálja a keresőoptimalizálást?
A professzionális vállalatoknál, mint például a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségnél is, a SEO auditot egy SEO specialista csinálja, magát az optimalizálást pedig egy 5-10 éves tapasztalattal rendelkező back-end programozó. Ez azért lehet, mert más leellenőrizni egy weboldalt különféle szoftverek segítségével, s megint más a szerver oldalon kódolni, s megoldani a fenti programozói munkákat.
Mivel igen könnyű pillanatok alatt tönkretennie egy weboldalt annak, aki nem ért a kódoláshoz, így fontos, hogy a keresőoptimalizálást csak komoly szakmai tapasztalattal rendelkező specialistákra és programozókra bízza. Itt olvashat bővebben a témáról, a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség oldalán.