2024.04.23. 19:00
Nem egy nyelven beszélnek? - A felmérésből kiderül, mennyire hatékonyak a fehérgallérosok
A megkérdezettek negyede arra számít, hogy amikor a vállalati IT-helpdeskhez fordul, nem fogják érteni egymást. A többség nem vesz igénybe közös tudástárat a munkája során – ez is kiderül Magyarország első országos produktivitáskutatásából.

A válaszadók 34 százalékának munkahelyén van tudástár
Forrás: Stock
A META-INF és az NRC online országos kutatása azt vizsgálta, mennyire hatékonyak a magyar szellemi dolgozók, és milyen produktivitást támogató eszközöket kapnak a cégüktől a távmunka, a vállalaton belüli tudásmegosztás vagy az ügyfélszolgálati munka kihívásaihoz. A válaszadók 34 százalékának munkahelyén használnak valamilyen online tudástárat a szervezeten belüli információ kezelésére. A megkérdezettek fele olyan helyen dolgozik, ahol használnak erre a célra szoftvert, ugyanakkor 44 százalékuk esetén ez az eszköz a nem éppen erre a célra kifejlesztett Excel. A megkérdezettek több mint negyede fel van készülve rá, hogyha a vállalati IT-hoz fordul, nem fogja tudni nyomon követni az ügyét, és az nem is fog megoldódni, illetve, hogy gyakran úgy érzik, nem tudják megértetni magukat a helpdeskes kollégákkal. Mindez kölcsönös: a helpdesken dolgozó munkatársak is gyakran azt tapasztalják, hogy nem egy nyelvet beszélnek a többiekkel. A produktivitásindex a 2024-es felmérés szerint mindössze 21 százalék.