Hírek

2010.02.24. 03:29

Sárvárni jogásznő kalandjai a Budapest-Bamako ralin

Az idei Budapest-Bamako rali egyik versenyzője volt egy fiatal sárvári ügyvédnő. Dr. Papp Ildikó a helyi jogászegylet meghívására tartott élménybeszámolót a Tinódi vendéglőben.

Angyal László

 Mindezek a problémák semminek bizonyultak ahhoz képest, amivel az indulás előtti napon szembesültek a sárváriak. (Dr. Papp Ildikó Kővári Viktorral és Czakó Istvánnal készült a rajtra.) Amikor kiderült, hogy terror- veszélyre hivatkozva törölték a teljes mauritániai és mali szakaszt, Kővári Viktor úgy döntött: kiszáll a buliból. Így duóban indult a csapat, melynek először a Blamako nevet szándékoztak adni, de végül a Fatengelyt választották. (Utóbb kiderült, mindkét elnevezés találó, hiszen blamázs volt a szervezés, illetve a Pajero lengéscsillapítóit kikészítette az afrikai rali.)

Bár kétfős csapattal vágtak neki a sárváriak, Afrikába már hárman érkeztek. Történt, hogy az itthonról a fejleményeket interneten figyelő Viktor mégis kedvet kapott a kalandhoz. Másnap Olaszországban csatlakozott a csapathoz, igaz, némi kitérővel, mivel az Etyeken maradt útleveléért még el kellett előbb ugrania...

A teljes létszámú sárvári csapat a spanyol Almeria városában hajózott be, és szerencséjük volt: a kompon az első sorba kerültek, így a legelsők között vághattak neki a marokkói szakasznak. Csakhogy a trió nem a rövid és látványos utat választotta, így az első nap az utolsók között, sötétedés után értek célba, a sivatagban kialakított pihenőhelyre. Másnap már igazi afrikai terepen, homokdűnék között vezettek felváltva a sárváriak. Ugyan tapasztalatlanok voltak, de lelkesek, s egyszer sem süllyedtek el a homokban. Ami nem azt jelenti, hogy némi lapátolásra, autótolásra nem volt szükség elakadáskor, ám a baj soha nem volt túl nagy, nem kellett elővenni a homokvasat.

Marokkóban persze nemcsak a homok, hanem a kősivatag is gyilkolja az autókat. Volt egy teljes nap, amikor a versenyzők nyaktörő helyeken, utaknak nehezen nevezhető szakaszokon haladtak. A haladás pedig leginkább egy tájfutáshoz hasonlít: a szervezők idehaza feltöltötték a versenyzők navigátorát, csakhogy a GPS az utat hozzávetőlegesen mutatta, így az autósok a koordináták alapján tájékozódtak.

A sárváriak autója egy hétig bírta a gyűrődést, majd a turbó megadta magát. Így végül teljesen másképp ért véget a kaland, mint ahogyan eltervezték. Indulás előtt ugyanis úgy vélték, megérdemlik majd a pihenést, és szállást foglaltak két napra a célvárosban. Sőt, az autót is eladták volna, ezért előre kifizették már a vámot. A terv már azzal kútba esett, hogy a szervezők az utolsó pillanatban fújták le a mali és mauritániai szakaszt. Majd bekövetkezett a turbóhiba. Mindezek miatt a sárváriak úgy döntöttek, hogy egy hét után visszafordulnak. Végül lábon , sok motorolajat elfogyasztva, de hazaértek.

A sárváriak autója egy hétig bírta a gyűrődést, majd a turbó megadta magát. Így végül teljesen másképp ért véget a kaland, mint ahogyan eltervezték. Indulás előtt ugyanis úgy vélték, megérdemlik majd a pihenést, és szállást foglaltak két napra a célvárosban. Sőt, az autót is eladták volna, ezért előre kifizették már a vámot. A terv már azzal kútba esett, hogy a szervezők az utolsó pillanatban fújták le a mali és mauritániai szakaszt. Majd bekövetkezett a turbóhiba. Mindezek miatt a sárváriak úgy döntöttek, hogy egy hét után visszafordulnak. Végül lábon , sok motorolajat elfogyasztva, de hazaértek.

Dr. Papp Ildikó szerint az afrikai kaland legnagyobb tanulsága, hogy annak, aki igazi szaharai ralira vágyik, nem biztos, hogy érdemes a legnagyobb médiafelhajtással járó versenyt választania. Ugyanis ralitúrákat mások is szerveznek, ezért érdemes körülnézni a piacon, mert ugyancsak kalandos, és árban sem drágább versenyekből a Budapest- Bamako ralin kívül akad még jó néhány.

Dr. Papp Ildikó szerint az afrikai kaland legnagyobb tanulsága, hogy annak, aki igazi szaharai ralira vágyik, nem biztos, hogy érdemes a legnagyobb médiafelhajtással járó versenyt választania. Ugyanis ralitúrákat mások is szerveznek, ezért érdemes körülnézni a piacon, mert ugyancsak kalandos, és árban sem drágább versenyekből a Budapest- Bamako ralin kívül akad még jó néhány.

Dr. Papp Ildikó szerint az afrikai kaland legnagyobb tanulsága, hogy annak, aki igazi szaharai ralira vágyik, nem biztos, hogy érdemes a legnagyobb médiafelhajtással járó versenyt választania. Ugyanis ralitúrákat mások is szerveznek, ezért érdemes körülnézni a piacon, mert ugyancsak kalandos, és árban sem drágább versenyekből a Budapest- Bamako ralin kívül akad még jó néhány.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!