2010.04.01. 12:54
Képtár: településmarketing és Rocco Turi plakátfoszlányai
Településmarketing témájú programot rendezett közösen a Vas Megyei TIT és a képtár: Rocco Turi szociológus-képzőművész Szombathely utcáit járva című kiállításához.
- Alig fog meglátszani a belvároson a rehabilitációs program keretében ráköltendő 1,5-2 milliárd forint, de megújul a mozi árkádja, maga a moziépület és a Fő tér civil fórum karjai, a Király utca és a Szent Márton utca Fő térhez közel eső része - mondta dr. Szabó Gábor alpolgármester a fórumhoz fűzve, majd méltatta a TIT feladatait, amelyeket a Savaria Urbanisztikai Nyári Egyetem révén lát el, illetve a hídember Rocco Turi munkásságát.
Az olasz szociológus és képzőművész híd Itália és Magyarország, a TIT és a képtár között is, ahol nem először van kiállítása. 25 éve jár ide a nyári egyetemre, ahol már két éve téma, hogy milyen gazdaságélénkítő hatása van egy városközpont rehabilitációjának.
- Azt kell tudomásul venni, hogy egy település a lakosoké. Miattuk van a település, nem azért mert nekünk jó ötleteink vannak - hangsúlyozta A szél fuvatlan nem indul című előadásában Lovass Tibor, a Zalaegerszegi televízió munkatársa, aki a SEK média szakán tart előadásokat. Az imidzsről szólva a közönséget kérdezte, mi a városunk szlogenje, milyen város Szombathely? Válaszok nem nagyon voltak.
Rocco Turi a pop-art egyik irányzatának hazájából jön. Így lesz a tépett plakátokból városmarketing-kiállítás pozicionálta a hídember képeit dr. Gálig Zoltán képtárigazgató. Kozma Gábor újságíró azzal ajánlotta a fotókat, hogy Turi meglátta azokat a minőségeket, amik mellett mi elsétáltunk.
A plaktáfoszlányok azt mutatják: a klasszikus tradíciók eltűntek, leépült, szétszóródott a múlt, bizonytalan a jelen. Lüktető, vibráló, széteső, de izgalmas világot látunk, ami talán új renddé alakul. (Tegyük hozzá: Rocco Turi az itáliai Rendéből jött.)