Hírek

2010.07.14. 02:29

Megszűnik a belvíz Répcelakon

Csaknem százmillió forint támogatással sikerül megoldani Répcelakon a belvízrendezést. Három belterületi utcában, egy külterületi részen nyílt, illetve burkolt vízelvezető árkokat létesítenek.

Simon Erzsébet

- A projekt keretében felújíthatjuk a Csánigi utcában a kétoldali csapadékvíz-elvezető árkot. Ez a település olyan kritikus szakaszán történik, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján gyakori elöntések keletkeztek, eliszapolódtak az elvezető árkok, amelyek mentén átmeneti jelleggel vizes és vizenyős területek alakultak ki. A meglévő, nem megfelelően funkcionáló elvezető árok és elsősorban a műtárgyaik mára jelentős, koncepcionálisan is átgondolt fejlesztést igényelnek. A nem megfelelő esésű szakaszokon pangó vizek keletkeznek, rontva ezzel a környezeti állapotokat. Az egyes kapubejárók átereszeinek szűk keresztmetszete a csapadékvíz gyors elvezetését még inkább akadályozza. A Csánigi utcába tervezett kétoldali nyílt szelvényű csapadékvíz-elvezető árok zárt csapadékvíz-elvezető csatornaként való megépítése a csekély folyásfenékszint miatt lehetetlen.

A csoportvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a város délkeleti részén található Aradi és Hunyadi utcák csapadékvíz-elvezetése sem megoldott. Az Aradi utcai kétoldali nyílt szikkasztó földárok jelentős csapadékvíz szikkasztására alkalmatlan, a Hunyadi utcában pedig egyáltalán nem épült vízelvezető árok. A vízelvezető csatornával nem rendelkező szakaszon a burkolat alá bejutó víz további károkat okoz. A két utcában a zárt csőcsatorna kialakítása a lejtések, a szükséges takarás betartása mellett nem megvalósítható, ezért fedlappal fedett, burkolt árkot kell építeni. A megoldás előnye, hogy felszínközeli folyásfenék kialakítását teszi lehetővé, nem kell a közműbekötéseket kiváltani, az esetleges eliszaposodás a fedlapok felszedésével könnyen tisztítható. A fedlapok kialakítása olyan, hogy a burkolatról lefolyó víz az árokba be tud folyni, továbbá gépkocsi-teherbírásúak , így nem kell külön kocsibehajtókat építeni, és a teljes hosszon lehetővé válik a párhuzamos parkolás. Burkolt árok csak a belterületen épül. Külterületi szakaszon földárok készül. A belterület után a Gőzmalmi út mellett nyílt árok kiépítésével jut el a víz a befogadóig, a Kőris patakig. A Hunyadi utca burkolata egyirányú lejtésű, ezért elegendő a keleti oldalon az árok megépítése. Az Aradi utca burkolata kétirányú lejtésű, az északi oldalon folyókát építenek majd, amely helyenként átköt a burkolt árokba.

- A projekt keretében felújíthatjuk a Csánigi utcában a kétoldali csapadékvíz-elvezető árkot. Ez a település olyan kritikus szakaszán történik, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján gyakori elöntések keletkeztek, eliszapolódtak az elvezető árkok, amelyek mentén átmeneti jelleggel vizes és vizenyős területek alakultak ki. A meglévő, nem megfelelően funkcionáló elvezető árok és elsősorban a műtárgyaik mára jelentős, koncepcionálisan is átgondolt fejlesztést igényelnek. A nem megfelelő esésű szakaszokon pangó vizek keletkeznek, rontva ezzel a környezeti állapotokat. Az egyes kapubejárók átereszeinek szűk keresztmetszete a csapadékvíz gyors elvezetését még inkább akadályozza. A Csánigi utcába tervezett kétoldali nyílt szelvényű csapadékvíz-elvezető árok zárt csapadékvíz-elvezető csatornaként való megépítése a csekély folyásfenékszint miatt lehetetlen.

A csoportvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a város délkeleti részén található Aradi és Hunyadi utcák csapadékvíz-elvezetése sem megoldott. Az Aradi utcai kétoldali nyílt szikkasztó földárok jelentős csapadékvíz szikkasztására alkalmatlan, a Hunyadi utcában pedig egyáltalán nem épült vízelvezető árok. A vízelvezető csatornával nem rendelkező szakaszon a burkolat alá bejutó víz további károkat okoz. A két utcában a zárt csőcsatorna kialakítása a lejtések, a szükséges takarás betartása mellett nem megvalósítható, ezért fedlappal fedett, burkolt árkot kell építeni. A megoldás előnye, hogy felszínközeli folyásfenék kialakítását teszi lehetővé, nem kell a közműbekötéseket kiváltani, az esetleges eliszaposodás a fedlapok felszedésével könnyen tisztítható. A fedlapok kialakítása olyan, hogy a burkolatról lefolyó víz az árokba be tud folyni, továbbá gépkocsi-teherbírásúak , így nem kell külön kocsibehajtókat építeni, és a teljes hosszon lehetővé válik a párhuzamos parkolás. Burkolt árok csak a belterületen épül. Külterületi szakaszon földárok készül. A belterület után a Gőzmalmi út mellett nyílt árok kiépítésével jut el a víz a befogadóig, a Kőris patakig. A Hunyadi utca burkolata egyirányú lejtésű, ezért elegendő a keleti oldalon az árok megépítése. Az Aradi utca burkolata kétirányú lejtésű, az északi oldalon folyókát építenek majd, amely helyenként átköt a burkolt árokba.

A csoportvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a város délkeleti részén található Aradi és Hunyadi utcák csapadékvíz-elvezetése sem megoldott. Az Aradi utcai kétoldali nyílt szikkasztó földárok jelentős csapadékvíz szikkasztására alkalmatlan, a Hunyadi utcában pedig egyáltalán nem épült vízelvezető árok. A vízelvezető csatornával nem rendelkező szakaszon a burkolat alá bejutó víz további károkat okoz. A két utcában a zárt csőcsatorna kialakítása a lejtések, a szükséges takarás betartása mellett nem megvalósítható, ezért fedlappal fedett, burkolt árkot kell építeni. A megoldás előnye, hogy felszínközeli folyásfenék kialakítását teszi lehetővé, nem kell a közműbekötéseket kiváltani, az esetleges eliszaposodás a fedlapok felszedésével könnyen tisztítható. A fedlapok kialakítása olyan, hogy a burkolatról lefolyó víz az árokba be tud folyni, továbbá gépkocsi-teherbírásúak , így nem kell külön kocsibehajtókat építeni, és a teljes hosszon lehetővé válik a párhuzamos parkolás. Burkolt árok csak a belterületen épül. Külterületi szakaszon földárok készül. A belterület után a Gőzmalmi út mellett nyílt árok kiépítésével jut el a víz a befogadóig, a Kőris patakig. A Hunyadi utca burkolata egyirányú lejtésű, ezért elegendő a keleti oldalon az árok megépítése. Az Aradi utca burkolata kétirányú lejtésű, az északi oldalon folyókát építenek majd, amely helyenként átköt a burkolt árokba.

A csoportvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a város délkeleti részén található Aradi és Hunyadi utcák csapadékvíz-elvezetése sem megoldott. Az Aradi utcai kétoldali nyílt szikkasztó földárok jelentős csapadékvíz szikkasztására alkalmatlan, a Hunyadi utcában pedig egyáltalán nem épült vízelvezető árok. A vízelvezető csatornával nem rendelkező szakaszon a burkolat alá bejutó víz további károkat okoz. A két utcában a zárt csőcsatorna kialakítása a lejtések, a szükséges takarás betartása mellett nem megvalósítható, ezért fedlappal fedett, burkolt árkot kell építeni. A megoldás előnye, hogy felszínközeli folyásfenék kialakítását teszi lehetővé, nem kell a közműbekötéseket kiváltani, az esetleges eliszaposodás a fedlapok felszedésével könnyen tisztítható. A fedlapok kialakítása olyan, hogy a burkolatról lefolyó víz az árokba be tud folyni, továbbá gépkocsi-teherbírásúak , így nem kell külön kocsibehajtókat építeni, és a teljes hosszon lehetővé válik a párhuzamos parkolás. Burkolt árok csak a belterületen épül. Külterületi szakaszon földárok készül. A belterület után a Gőzmalmi út mellett nyílt árok kiépítésével jut el a víz a befogadóig, a Kőris patakig. A Hunyadi utca burkolata egyirányú lejtésű, ezért elegendő a keleti oldalon az árok megépítése. Az Aradi utca burkolata kétirányú lejtésű, az északi oldalon folyókát építenek majd, amely helyenként átköt a burkolt árokba.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!