2011.02.11. 09:24
Képzés teszi a mestert!
Belecsöppentünk az egyetemi életbe. A tanulás mellett munkából, néha természetesen bulizásból, önfeledt szórakozásból áll az életünk. Barátságokat kötöttünk, melyek akár egész életre is szólhatnak, és megismertük, megszerettük a várost. Lassacskán azonban a z esetleges továbbtanulásra is gondolnunk kell! Lássuk, mit kínál az alapdiploma megszerzése után A Savaria Egyetemi Központ!
Az eddig huszonegy mesterképzési szakból álló választék idén két új blokkal bővül, ezek közül egyik az Esztétika MA, az Interkulturális Tanulmányok Intézet, Filozófia Tanszékének bölcsészettudományi képzése.
A képzés hallgatói elsősorban művészetelméleti, esztétikai, kultúra– és médiatudományi ismereteket sajátítanak el a négy féléves kurzus során, amelyek birtokában alkalmasak művek elemzésére, többféle nézőponton keresztül. Képesek a szakirányhoz kapcsolódó magyar, illetve idegen nyelvű szövegek feldolgozására és fordítására. Továbbá az okleveles esztétika szakos bölcsészek felkészülnek esetleges doktori képzés keretén belüli tanulmányaik folytatására. A kurzus olyan tárgyakból áll, mint például idegen nyelvű szakszövegolvasás, szakszövegírás, ágazati esztétikák, a felvilágosodás és a német klasszika esztétikája, antik, középkori- és reneszánsz művészelméletek, kanonikus művek elemzése, bevezetés a műértelmezésbe, az esztétika alapproblémái és speciálkollégium.
A mesterképzésre való belépésnél előnyben vannak az esztétika szakirányt végzett szabad bölcsészek, mivel a szakhoz irányuló teljes kreditérték beszámításra kerül a felvételinél.
A második új mesterszak a Művészeti, Nevelés- és Sporttudományi Kar Játék- és szabadidőszervező-tanár képzése, melynek már nevéből kiderül, hogy a pedagógusjelölteket célozza meg. Az okleveles játék- és szabadidőszervező-tanár feladata, hogy a játékot motivációs és személyiségfejlesztő eszközként használja, felmérje az emberek igényét, kihasználja a hely és idő adta lehetőségeket, illetve képes legyen különböző szabadidős tevékenységek szervezésére és vezetésére. Az öt féléves képzés természetesen felkészíti a hallgatókat tanulmányaik doktori képzésben történő folytatására is.
A felvételt nyert hallgatók olyan ismeretekre tesznek szert, mint a fogyatékkal élők szabadidő-eltöltési igényei és lehetőségei, a nők családszervező szerepe, a rekreáció elmélete, az emberismeret lélektana, az olvasásra szoktatás új dimenziói, játék- és játékszer történet, közösségszervezési ismeretek és többek között a múzeumpedagógia.
A mesterszakot elvégzők közoktatási és közművelődési intézményeknél, illetve gyermekvédelmi intézményeknél helyezkedhetnek el.