Hírek

2012.07.13. 09:42

Tehergépkocsi szorult a vasúti felüljáró alá Celldömölkön, feloldották az útzárat

Péntek délelőtt érekezett az információ, hogy a 8404-es számú úton, Celldömölk belterületén lévő vasúti felüljáró alá szorult MAN típusú tehergépkocsi műszaki mentése kapcsán elrendelt teljes útzár feloldásra került, és az érintett útszakaszon a közúti forgalom helyreállt.

Benkő Sándor

Csütörtök délelőtt érkezett a jelzés a katasztrófavédelemhez és a rendőrséghez, miszerint egy pótkocsis teherautó beszorult a celldömölki vasúti aluljáróba.

Dr. Kazmar Enikő, a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője tájékoztatása szerint a 8404-es számú úton, Celldömölk belterületén lévő vasúti felüljáró alá szorult egy MAN típusú tehergépkocsi. A műszaki mentés idejére az érintett útszakaszon teljes útzár van érvényben, illetve a vasúti sínek megrongálódása következtében a Celldömölk és Sárvár közötti útszakaszon a vasúti közlekedés is szünetel. A helyszínen mozgalmas kép várt minket. A vasúti pályatesten egy Sárvár irányából érkezett személyvonat várakozott tele utasokkal, akik kíváncsian lógtak az ablakokból. Volt is mit látniuk, mert mindenütt vasúti szakemberek, tűzoltók, katasztrófavédők, rendőrök sürgölődtek és rengeteg volt a kíváncsiskodó. Amit viszont a vonat ablakából nem lehetett látni, az a bajába szorult teherautó volt, ami a vasúti híd alá ékelődött. A vontató gép a híd feléhez ért, amikor a gépkocsi vezetője elmondása szerint olyat tapasztalt, mintha egy pillanat alatt befékezett volna az autó. Be is fékezett, csak nem a kerekei által, hanem a kocsira szerelt rakodó gém akadt bele a híd felső szerkezetébe, ami szinte letépte a gémet a helyéről, de azért annyira maradt a helyén, hogy óriási fejfájást okozzon a mentő szakembereknek. Éket vert ugyanis a szerkezet a gépkocsi és a híd felépítménye közé. Így mozdulatlanná merevítette az építőanyagokkal megrakott szerelvényt.

A sofőr elmondása szerint gyakran jár errefelé, hetente halad át az alagútban, ám soha ilyet még nem tapasztalt. Volt a hídnak magasságkorlátozó előrejelzője, volt egy láncos magassági előjelzője is, sőt még a híd alá is befért, pedig ott is tettek keresztbe egy vasbeton figyelmeztető szerkezetet. Elképzelhető, hogy közben akadhatott ki a gém, és szabadult el annyira, hogy beleütközött a hídba. Ezt majd az igazságügyi szakértő megállapítja, miután megvizsgálta a járművet.

A híd szerkezete annyira megsérült, hogy a felette haladó két pár vágány használhatatlanná vált. Az egyiken halad a Celldömölk-Sárvár közötti fővonal sínpárja, ennek egyik szára mintegy 20 centit süllyedt, a másik sínpár pedig kiszakadt a helyéből a talpfákkal együtt. Mind a vasúti, mind a közúti közlekedés órákra szünetelt. Az áramtalanított felső vezeték szakaszába ért a vasútállomás is, így ott is csak dízel vontatással tudták a szerelvényeket az áramtalanított szakaszból kihúzni addig, ahol már volt a vezetékekben áram. Az utasokat Celldömölktől Sárvár irányába utóbuszokkal szállították tovább.

A helyszínen tartózkodó Kampel Oszkár, a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója lapunk olvasóinak elmondta, hogy a pótkocsis KCR-es közúti jármű nekiment a hídszerkezetnek, a hídszerkezet tartó gerendái kimozdultak a helyükről, a vasúti közlekedésre alkalmatlanná vált, a gépjármű pedig alászorult a hídnak. Az éppen ott rostokoló vonatot kellő körültekintéssel és biztosítással lassan átengedték a sérült vágányszakaszon. Az ezredes elmondta, hogy nagy ütközés, nagy deformáció történt a híd alatt. Egyes kiemelt fokozattal riasztották a tűzoltókat, műszaki mentőket, mivel darura is szükség lehet.

Az 50 tonnás daru Veszprémből érkezett a kárhely mentesítésére. A kárhely parancsnoka elmondta még, hogy ameddig a katasztrófavédők nem fejezik be a baleset helyszínének helyreállítását, a híd alá szorult jármű kimentését, addig teljes útzár lesz érvényben. Egy vasúti szakembertől megtudtuk, hogy a felépítmény helyreállítása komoly munkát igényel, a legfontosabb az, hogy a fővonalat a lehető leggyorsabban helyreállíthassák. Először is a híd mindkét végén elvágták mind a fővonal, mind a mellékvonal sínjeit. Kikotorják az ágyazatot, mert az is megsérült az ütközésben, majd visszatöltik, és mintegy új pályát építenek a híd felett, majd összehegesztik újra a vágányokat.


Képriport a helyszínről

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!