2012.12.20. 15:55
Dobogós helyen a régiós turizmus
Bükfürdő - Az elmúlt héten regisztrálták az idei, 1 milliárdodik turista érkezését valahol a világon. Ez egyben jó alkalom volt arra is, hogy a régió vezetői értékeljék az idei évet.
- Az 1 milliárd imponáló szám, ennyi ember mozdult ki idén környezetéből, hogy világot lásson, vagyis turistáskodjon - mondta el Bükfürdőn Tama István, a Nyugat-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság vezetője. A turizmus az egyik legnagyobb üzlet a világon (első helyen a fegyverkereskedelem áll). Ha nem lenne, szinte azonnal államok sora omlana össze a bevételek elmaradása miatt. A magyar gazdaság egyik leginkább fejlődő ágazatáról van szó, amely a válság ellenére is növelni tudja bevételeit. Igaz, a szükséges infrastrukturális beruházások elmaradása miatt már látszódnak bizonyos korlátok is (a minőségi turizmus például visszaesőben van).
Bánfay Adrienn az egyik büki hotel medencéjében (Fotó: Benkő Sándor)
Tama István elsőként a pozitívumokat említette.
- Mindenképpen elismerésre méltó Nyugat-Dunántúl, benne Vas megye idei teljesítménye, amely összességében a dobogó második helyéhez volt elég. Ezüstérmesek vagyunk. Az év végére a második legmagasabb vendégéjszaka számot produkáljuk a régió turisztikai történetében. Tény, hogy válságállónak bizonyult a térség, képes volt felvenni az új idők ritmusát. Talán ennek köszönhető, hogy nem esett vissza a piac, hanem átalakult. Még mindig meghatározó a német és az osztrák vendégkör, de dinamikusan jön fel a cseh, a szlovák, a szerb és a horvát is. Elsősorban a gyógyvizeink látogatottságáról van szó. Ez az a szegmens, amelyben még bőven vannak tartalékok - fogalmazta meg Tama István.
Tama István regionáis marketing igazgató az Őrség lehetőségeiről szólt (Fotó: Kiss Teodóra)
Az igazgató szavait egy orosz szakember is megerősítette, amikor azt mondta: Bükfürdő sokkal gazdagabb lehetne, ha propagálná magát. Értve ez alatt, hogy kevés az információ a fürdőről az orosz sajtóban.
- Nagy piac vagyunk, ha felfedezzük ezt a várost, akkor tízezres vendégszámban gondolkodhatnak - mondta. Tama István erre reagálva jelentette ki, hogy a rendelkezésre álló pénzt maradéktalanul elköltik reklámra az orosz piacon, de más léptékekről van szó. Végül szólt az Őrségről is. Példaszerűnek mondta, hogy a helyi termékeket itt emelték először magasba, ez a jövő útja.
- Aki keres az talál: az Őrséget pedig mindig megtalálják.