2013.01.31. 21:07
Csak szigorú feltételekkel lehet szüneteltetni a gázszolgáltatást
Vas megye - Még mindig előfordul, hogy a szolgáltató kikapcsolja a gázt, pedig az energiaszolgáltatás szüneteltetésének szigorúak a feltételei.
Számos olyan eljárást folytattak le a közelmúltban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (NFH), amelynek során megállapították, hogy a szolgáltató nem a jogszabályok szerint járt el, amikor a fogyasztót kizárta a szolgáltatásból. Az egyik esetben a gázszolgáltatást szüntették meg ideiglenesen a fogyasztónál be nem fizetett számlatartozásra hivatkozva. A hatóság viszont megállapította, hogy a szolgáltató a jogszabályban és az üzletszabályzatban előírt garanciális szabályokat megsértette, amikor a 60 napot meg nem haladó tartozás alapján kezdeményezte a kikapcsolást. A szolgáltató magatartását súlyosította, hogy a fogyasztói panaszban megfogalmazottak jelentős részére érdemi választ sem adott az ügyfélnek.
Az előre fizető mérőóra felszerelése is az egyik megoldás lehet
Fontos tudni, hogy a földgáz-szolgáltatásnál a törvény csak akkor teszi lehetővé kikapcsolás kezdeményezését, ha a lakossági fogyasztó fizetési kötelezettségével 60 napot meghaladó késedelembe esett, ha a részletfizetési lehetőségről kezdeményezett egyeztetés a lakossági fogyasztóval nem vezetett eredményre, illetve ha a földgázkereskedő a tartozásról és a kikapcsolás lehetőségéről a lakossági fogyasztót legalább kétszer értesítette, és az értesítésben a lakossági fogyasztó figyelmét felhívta a szociálisan rászorulóknak járó kedvezményekről, és például előre fizető mérőóra felszerelésének a lehetőségéről.
Mivel nem egyedi esetekről van szó, a hatóság a jövőben is szigorú szankciókkal fogja sújtani a jogszabályi rendelkezéseket be nem tartó szolgáltatókat - áll az NFH közleményében.