Hírek

2014.06.27. 14:30

Összekötnék az utakat, a vasútat

Tarcsafürdő - Nyilvános pódiumvitát tartottak pénteken a híres burgenlandi fürdőhelyen, Bad Tatzmannsdorfban.

Kozma Gábor

Az eseményen megyénket Kovács Jenő főtanácsos képviselte, aki szakértőként, főmérnökként is felszólalt. A Kultúrközpontban zajló eseménynek az is rangot adott, hogy több helyi és tartományi politikus is részt vett rajta.

- Éppen ez volt a cél - fogalmazott előadása után Kovács Jenő, utalva a nemzetközi konferencia szlogenjére: Váltóállítás a jövőért - a politikára is szükség van! - Nem új dolog és ezt a konferencián is szóvá tették többen, hogy érdekes kettősség jellemzi az osztrák magatartást, ha a régi utak, vasúti pályák összekötéséről van szó. Tartományi felső szinten nem szorgalmazzák nagyon a dolgokat, ám a határmenti települések polgármesterei más véleményen vannak. Többen is felvetették, hogy az ősi, idestova 80 éves kis folyosókat, és itt nem autóutakról, hanem gyalogos, illetve mezőgazdasági gépek használta átjárókról is szó van, ismét össze kellene kötni hallottuk.

Osztrák-magyar közös járőr a határmentén. Több út kellene

A vita során magyar részről szót kapott Albert Gábor, a budapesti Közlekedéstudományi Intézet osztályvezetője. Azt fejtegette, hogy miért van szükség a határon túli közlekedésre. Az osztrákok a vasúttal kapcsolatos kérdést vetették fel. Helmut Wittmann, a stájer vasutak ügyvezetője az eddigi fejlesztésekről szólt, majd a jövő terveit ecsetelte a Lafnitz-Lapincs völgyében. Paul Blaguss az autóbuszos közlekedés mellett állt ki, míg többen a magyar, vasi irányú, régi vasúti pályáról szóltak. Elhangzott: osztrák részről csak 2 kilométernyi szakasz megépítése kellene az induláshoz. A magyar oldalon, így Szombathelyen is, már beépítették az egykori pályaszakaszokat. Így a Felsőőr-Szombathely közti vasúti összeköttetés gyors helyreállításának nincs igazán nagy esélye. Kovács Jenő a vita során hangsúlyozta: igénybe kell venni az uniós forrásokat, főleg a vasúti projekteknél. Utalt rá, hogy az unió a jövőben jóval kevesebb pénzt szán útfejlesztésekre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!