2012.11.15. 06:26
Öröm is lehet a matekóra
Szombathely - Közismert, hogy a matematikát a diákok a legnehezebb tantárgyak közé sorolják, ezért kevesen kedvelik. Ez a tárgyat oktató tanárok számára is nehézséget okozhat.
A középiskolás diákok számára ebben a tanévben számos alkalom nyílik arra, hogy versenyeken megmutassák tudásukat, tehetségüket. November végén kerül sor a Bolyai János Megyei Matematikaversenyre, amely a megye középiskolásait méretteti meg. A Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ által szervezett Vasi Géniusz tehetséggondozó programban részt vevő középiskolai tanulók összemérhetik tudásukat, de emellett új ismereteket is szerezhetnek. A programot Zsiros Péter szaktanácsadó, a Premontrei gimnázium tanára irányítja. A Horváth Boldizsár Szakközépiskola és a III. Béla Szakközépiskola közösen rendezi meg az előző tanévben elindított SZEMA (SZErethető MAtematika) versenyt.
A matematikát oktató tanárok számára is készültek programok - tudtuk meg Molnár Zoltántól, a Gépipari szakközépiskola matematika-informatika tanárától. Hozzátette: a tanév eleji továbbképzésen szakmai előadásokat hallgathattak meg, az ősz második részében pedig bemutató órákon vehettek részt. Október végén elsőként Sinkó Andrea, a Kanizsai Dorottya Gimnázium matematika-fizika szakos tanára tartott egy órát, amely során a közösségi szellemen volt a hangsúly. A diákok három-négy fős csoportokban egymást tanítva, a tanárnő támogató kérdéseivel és irányításával sajátították el a szabályos testekkel kapcsolatos tudnivalókat.
Ezen a héten Molnár Zoltán mutatta be, hogyan oldottak meg egyenleteket a matematikusok az ókori Mezopotámiában, a kora középkori arab világban és a reneszánsz kor előtti Európában. Képletek nélkül, ügyes ötletekkel oldottak meg leginkább a mindennapi élethez köthető problémákat. A tanórán az interaktív tábla központi szerepet kapott.
A rendezvényen részt vevő tanárok mindkét óra után megbeszélték, hogyan használhatók fel a látott módszerek a tanításban. Az oktatás valamennyi szereplőjének előnyös, ha a diákok motiváltak, ha érdekeli őket az, amiről tanulniuk kell, ha fontosnak tartják az ismeretszerzést. Így lehet diákok és tanárok számára is öröm a matekóra.