Külföld

2010.07.30. 15:01

Plágiumbotrány Romániában az új országlogó miatt

Plágiumbotrány tört ki Romániában az új országlogó miatt, amelyet a regionális fejlesztési és idegenforgalmi minisztérium majdnem egymillió euróért készíttetett el egy magáncéggel.

MTI

Az Elena Udrea vezette román szaktárca pénteken felszólította az egyebek között Spanyolország, Görögország és Horvátország márkanevének grafikai kivitelezését is jegyző külföldi céget, hogy fogalmazza meg álláspontját, miután sokak szerint a Romániának tervezett logó nem túl eredeti. Annak egyik elemét - egy zöld levelet - korábban brit és román cég is használta már.

 

A minisztérium szerint a márkanév megtervezésével megbízott cég a szerződésben vállalta, hogy eredeti ötlettel rukkol elő. Románia az új márkanév megtervezését az Európai Unió strukturális alapjaiból finanszírozza. A szaktárca pénteki közleménye leszögezi, hogy a román állam még nem fizette ki a szerződés értékét, és a minisztérium nem is tesz eleget ennek a kötelezettségének, amíg nem tisztázzák a helyzetet.

A plágiumbotrány azt követően robbant ki, hogy román internetezők felfedezték annak a nemzetközi cégnek a honlapját, amelyen különböző grafikai  megoldásokat kínálnak eladásra. Az egyik, 250 euróért árult logó kísértetiesen hasonlít a Románia által megvásárolt márkanév zöld levelére, amit már használ is egy ír, ökobuszokat forgalmazó cég. Az Adevarul című román napilap szerint a zöld levél korábban egy román cég népszerűsítő reklámjában is szerepelt.

A "Fedezd fel a Kárpátok kertjét" szlogent viselő román turisztikai márkanevet csütörtökön mutatták be hivatalosan a sanghaji világkiállításon. A román sajtó által részletesen ismertetett botrányt csak fokozta, hogy a hivatalos bemutató előtt egy héttel kiszivárgott a szlogen, így annak internetes tartománynevét (domain) egy román vállalkozó védte le.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!