Külföld

2012.03.29. 18:40

Schmitt-jelentés: külföldi hírügynökségek is beszámoltak a bejelentésről

Több külföldi hírügynökség a csütörtök esti budapesti bejelentés után perceken belül hírül adta, hogy a Semmelweis Egyetem visszavonta Schmitt Pál köztársasági elnök doktori címét.

MTI/AFP/AP/APA/dpa/EFE/TASR

A vezető német, osztrák, francia, amerikai, spanyol és szlovák hírügynökség (dpa, APA, AFP, AP, EFE és TASR) is beszámolt a bejelentésről.

A jelentésekben utaltak arra, hogy az államfőt a disszertációja kapcsán fölmerült plágiumgyanú beigazolódása miatt fosztották meg tudományos fokozatától. Több híriroda is ismertette, hogy az egyetemi szenátus nagy többséggel, 33-4-es szavazati aránnyal döntött az államfő doktori címének visszavonásáról.

A hírügynökségek nem fűztek kommentáló elemeket a tények ismertetéséhez.

Ezek is érdekelhetik