2009.09.15. 22:23
Megnyílt a frankfurti autószalon: fókuszban az elektromos és a hibrid kocsik (Fotókkal)
Frankfurt - Az autóipar tartós válsága és a kiútkeresés jegyében, de ennek ellenére hagyományos pompájában nyílt meg kedden - egyelőre csak a sajtó számára - a 63. frankfurti autószalon, a világ legnagyobb autóipari szakvására (IAA).
A nagyközönség előtt - a német kancellár hivatalos megnyitójával - csak csütörtökön nyílnak meg a kapuk, addig a közel tízezer akkreditált újságíró tájékozódhat az újításokról a különböző bemutatók, továbbá összesen nyolcvan sajtókonferencia keretében.
A szeptember 27-ig tartó seregszemlén 30 ország 781 kiállítója mutatja be újdonságait, mintegy 28 százalékkal kevesebb mint a legutóbbi 2007-es szalonon, és jó néhány márka - köztük néhány híres japán autómárka - hiányzik a kiállított járművek közül. A kiállítási terület is kisebb: 15 százalékkal 190 ezer négyzetméterre csökkent a legutóbbi frankfurti járműbemutatóhoz képest.
Szakértők szerint a válságból való kiutat a lehető leginkább környezetkímélő, minél alacsonyabb szennyezőanyag-kibocsátású és üzemanyag-fogyasztású autók gyártása jelenti - ez a törekvés az idei frankfurti autószalont is markánsan jellemzi.
A benzinmeghajtású autók helyett az elektromos, illetve a hibrid autók gyártása terjed, és számos tekintélyes autógyár már ilyen modellekkel jelent meg. Köztük a legnagyobb német autógyárak, így Frankfurtban már a Daimler és a BMW is az elektromos autó modelljével jelentkezik. A BMW-nél egyébként arra számítanak, hogy 2020-ra az elektromos motorral rendelkező autók a gyártott gépkocsik több mint 50 százalékát teszik majd ki. Azok ugyanakkor többnyire kisautók lesznek, amelyek mindenekelőtt a városi közlekedés céljait szolgálják.
A kevesebb kiállító, illetve a kisebb kiállítási terület ellenére a hírek szerint egyáltalán nincs válsághangulat a vásáron. Aki eljött - a Porschétól a Citroenig, a Toyotától a Mercedesig - nem csupán a legtakarékosabb, de a legfényűzőbb luxusmodelljét is bemutatja. A hangsúly azonban már a jövőn, mindenekelőtt az elektromos autókon van. Amelyek - mint a szakértők állítják - 100 százalékos kényelmet biztosítanak, "nulla százalékos" környezetszennyezés mellett.
A Skoda modellje, az új Superb Kombi Fotó: MTI
Ulrich HACKENBERG, a Volkswagen fejlesztési főnöke, Martin WINTERKORN, a Volkswagen vezérigazgatója és Walter da SILVA, a cég vezető tervezője (b-j) új modelljük, a Volkswagen L1 társaságában
A Lexus Full Hybrid LF-Ch (MTI/AP/Thomas Kienzle)
Az új Audi e-tron tanulmányautója (MTI/AP/Daniel Roland)
Az új BMW Active Hybrid X6-ost (elől) és az új BMW Seven Active Hybridet mutatják be a 63. Frankfurti Nemzetközi Autószalon első sajtónapján (MTI/AP/Frank Augstein)
Az új Fiat Punto Evo
Az új Opel Astra (MTI/AP/Ferdinand Ostrop)
A Mercedes tanulmányautója, az üzemanyagcellás Blue Zero (MTI/AP/Daniel Roland)
Citroen GT (MTI/EPA/Boris Rössler)