2010.08.09. 09:25
Luxusegyetem: Monacoban semmi sem lehetetlen
Kreditek, kemény vizsgaidőszak, az azt felváltó bulik és álmodozás a diploma utáni életről. Ezek azok a fogalmak, amelyek ma Magyarországon eszébe jutnak egy embernek az egyetemista létről. Határainkon kívül ez is máshogy van.
Rengeteg követendő példát állítanak a külföldi egyetemek oktatási rendszerünk elé, ám még mindig nem tudjuk (ebben sem) lekövetni őket. Nem kell túl messze utaznunk ahhoz, hogy elképzelhetetlenül magas minőséget és gazdagságot lássunk (oktatási szempontból is): a Monacoi Egyetem ugyanis az elitbe tartozik minden viszonylatban. Valószínűleg nem akadály a megfelelő anyagi támogatás, s biztosan nem diákhitelből élnek az oda felvételt nyert - gyakran a világ másik tájáról érkező - hallgatók.
Ősszel új szakot - kiskereskedelmi mesterképzést - indítanak az intézményben, amelynek kurzusain a hallgatók magánrepülőkről, jachtokról és olyan luxusmárkákról tanulnak, mint amilyen például a Gucci.
A képzést egyébként a Gucci és a Ralph Lauren márkák vezetőivel együtt találta ki az egyetem. A 35 nemzetközi hallgató olyan alapvető dolgokról fog tanulni, mint a cipők, az ékszerek, az órák, az autók és a jachtok. A tanulók egy összefüggő, hét hónapos szakmai gyakorlaton is részt vesznek különféle luxusbutikokban.
A BBC-nek a projekt vezetője - Annalisa Tarquini - elmondta, hogy szükség van a képzett menedzserekre a szakmában, hiszen amennyiben a vásárlást maradandó (pozitív) élménnyé tudják tenni, akkor egyfajta hosszútávú érzelmi kötődés alakul ki az adott márka iránt a vásárlóban.