Olvasó

2013.11.20. 09:55

Miért kell pótjegy?

A pótjegyek bevezetése nem eredményezett többletszolgáltatást a gyorsvonatokon olvasónk véleménye szerint.

Rudanovicz László

Folyó év tavaszán már egyszer levéllel fordultam a laphoz, panaszolva azon áldatlan állapotokat, amelyek következtében gyorsvonati pótjeggyel vagyunk kénytelenek egyes személyszállító vonatokon utazni, melyek semmiben nem különböznek az úgynevezett személyvonatoktól. Nincs többletszolgáltatás, minden állomáson és megállóhelyen megállnak, menetidejük sem rövidebb.

A téli menetrend hatályba léptetése előtt újból felvetem a problémát, most már több ismeret birtokában: A budapesti Keleti-pályaudvarról Győrön át Celldömölkre, onnan tovább Szombathelyre, illetve Zalaegerszegre és vissza közlekedő gyorsvonatokat Celldömölkön szétkapcsolják, vagy összekötik. Az első három kocsi Szombathelyre megy, és továbbra is gyorsvonatként közlekedik. A hátsó két kocsi Zalaegerszegre megy és személyvonatként jár. A Zalaegerszegről jövő rész személyvonatként közlekedik. Ez az első kérdés ebben a logikátlan ügyben, miért van így?

Mint a bevezetőben írtam, illetve korábbi levelemben is, a vonat gyorsvonatként közlekedik, de minden állomáson és megállóhelyen megáll. 150 forintos gyorsvonati pótjeggyel vehető csak igénybe akár három, vagy öt kilométeres távra kíván utazni az utas. Ez a menetjegy rendes árával együtt 400 forint, ami szinte taxitarifa!

Fordíthatunk a kérdésen. Celldömölk és Zalaegerszeg között miért személyvonatként közlekedik a kérdéses szerelvény? Annak idején tavasszal két szocialista országgyűlési képviselőnk is tiltakozott a parlamentben ezen állapotok ellen. Mivel ellenzékiek, a kérdést lesöpörték az asztalról. Állítólag a vasútvonal mentén élő és regnáló polgármesterek Zala megyében összefogtak és nyomásgyakorlásuk eredménye lett, hogy nem gyorsvonatként számolják el a kérdéses szerelvényeket.

A fentiek alapján a következő kérdésre várom a vezérigazgató Úr korrekt válaszát:

- Miért kell 150 forintos gyorsvonati pótdíjat fizetni egy olyan vonaton, melyet semmilyen plusz szolgáltatás nem különböztet meg a normál személyvonattól?

- Normálisnak tartja-e, hogy 3 5 kilométeres szakaszokra 400 forintért kelljen jegyet váltani?

- A kormány azt hangsúlyozza, hogy a kötöttpályás közlekedést kell fejleszteni, előnyben részesíteni, mert olcsóbb. Így csak elterelik innen az utasokat. Miért?

Ebben az ügyben nálam később Papp Anna ugyancsak nagysimonyi utastársam is írt olvasói levelet. Észrevétele válasz nélkül maradt. Bízom benne, hogy nyílt levelem nem erre a sorsra jut.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!