Reklám

2016.09.12. 18:01

Ezekre figyeljen, ha prospektust tervez! (x)

A cégek által előállított katalógusok, más néven prospektusok tervezése nagy körültekintést igényel, hiszen ezek tartalmazzák azokat a termékeket, amiket a cég forgalmaz. A potenciális vásárlók pedig a katalógus alapján tájékozódnak a termékekről, éppen ezért fontos az igényesség, a minőség és az áttekinthetőség.

Tervezze meg alaposan!

A bevezetőben említett szempontokon kívül azonban még jó néhány követelménynek meg kell felelnünk, ha prospektust készítünk cégünk termékei számára, hiszen folyamatosan szem előtt kell tartanunk az ügyfeleinknek és leendő ügyfeleinknek történő megfelelést, a tartalom és a forma összhangját, a legújabb trendeket az alkalmazott betűk és színek tekintetében.

Mielőtt nekilátunk a tervezésnek, tudnunk kell, hogy a digitális nyomdák is támasztanak néhány követelményt a nyomdába kerülő anyaggal kapcsolatban, így tervezés előtt jó, ha egyeztetünk a nyomdával. Ilyen szempont például a hajtástípus kiválasztása, amely az elkészült prospektusnál egy jelentős esztétikai elem, emellett gyakorlati jelentősége is van.

A tervezés másik alaplépése a kész katalógusunk méretének a meghatározása, hiszen ehhez tervezzük majd meg a beltartalmat.  A méretet elsősorban az határozza meg, hogy milyen célra szánjuk a prospektust: heti kiadású reklámújságot készítünk vagy a cég vezetésének szánunk egy összefoglalót a cég jövőbeli stratégiájáról.

A tervezés során kell kiválasztanunk a papírminőséget, mely nem csupán a kész prospektus minőségét, hanem annak elkészülési árát is meghatározza. A papírminőség meghatározásánál szintén a cél legyen meghatározó: éves termékkatalógusok esetén tartósabb, vastagabb és fényesebb papíron lesznek hosszú távon is használhatóak a katalógusok, míg a hetente kiadásra kerülő reklámújságok esetében megteszi a vékonyabb, matt papírminőség is.

A katalógusok terjedelme függ a prospektus céljától és a közölni kívánt információ mennyiségétől. Ha túl kevés az információ, amit közölni szeretnénk, akkor meggondolandó, hogy más formában (például szórólap) adjuk azt ki. Ha termékkatalógust készítünk, akkor legyünk körültekintőek, ha túl sok információt szeretnénk a vevőinkkel közölni, az ellentétes hatást is kiválthat bennük.

Szöveg és fotók

Ha idáig átgondoltuk a prospektus elkészítésének főbb paramétereit, akkor már csak a szöveg megírása és a megfelelő fényképek kiválasztása és elhelyezése a feladatunk. Általában ez a munka dandárja, és ezeken a lényeges elemeken is könnyen elcsúszhatunk. Ha túl sok, vagy túl kevés a szöveg, nem éri el a célját, hiszen az első esetben elriasztja a potenciális vevőket, míg utóbbiban nem lesz elég informatív a katalógusunk. A legnehezebb feladat megtalálni az arany középutat, hogy átmenjen a közölni kívánt információ, ugyanakkor ne legyen túl szájbarágós a szöveg.

Az amatőr katalógustervezők számára a legnehezebb a megfelelő fotók kiválasztása és azok elhelyezése a prospektus oldalain. Nem véletlen, hogy ma már ez is egy külön szakma. Alapelv viszont, hogy a fotók legyenek jó minőségűek, pozitív szemléletűek és vidám színűek. Itt is igaz a mondás, hogy a kevesebb több, ne zsúfoljunk össze sok fotót, hiszen ezzel veszítünk az összhatáson.

A prospektus egymáshoz illeszkedő oldalait is figyelembe kell vennünk a tervezésnél, nehogy a végterméknél ne illeszkedjenek egymáshoz színben vagy tartalom, hiszen az tönkreteheti munkánkat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!