Sport

2010.12.30. 03:29

Magyar Miklós országos ralibajnok lett

Magyar Miklós ismét remek évet zárt, tavalyhoz hasonlóan kategóriája legjobbja lett a rali országos bajnokságban.

Vastag Nándor

- Több okból maradtunk ugyanazon csapatnál - mondta a Magyar Autó- és Motorsport pilótája. - Tetszett a profizmusa, hogy tavaly egy versenyen négy, de akár öt autót is gördülékenyen, jól koordinált a szervízben. Emellett jó autót is kaptam tőlük, és szponzorként is mellettem álltak. A büdzsé pedig lehetőséget adott az N2-ből az A6-ba lépéshez, ahol tavalyhoz hasonlóan úgy álltunk rajthoz, hogy nem kell spórolni se gumin, se más eszközön a bajnokság megnyeréséhez. Persze anyagi okokból eleve hat versenyt terveztünk. Egerben az évkezdés fontos volt, az autót itt ismertük meg, Miskolcon érdekes versenyt futottunk, sokat mentünk éjszaka, míg a Salgó-ralin Szlovákiában is kellett versenyezni. Bükfürdő a hazai futamomnak számított, míg Veszprémben az erősebb, újabb fejlesztésű Citroennel induló riválisok nem bírták végig a versenyt, így meg is lett a bajnoki cím. A Mecsek-ralin már tét nélkül mentünk Patrikkal, de tapasztalatgyűjtésnek jó volt. Elmondva nagyon egyszerűnek tűnik minden, de tényleg nagyon jól felépítettük az évet. Sok szerencse is kellett, például egyszer sem csúsztunk le az útról, a komolyabb technikai gond elkerült minket, és az itinert is jól írtuk. Ugyancsak jól jött, hogy a tavalyi tapasztalatok alapján mindig tudtuk, milyen típusú gumit kell választanunk az autóhoz és az adott szakaszhoz. Nyilván jobb lett volna, ha legalább 15-en indultak volna az A6-ban, ezért azt is figyeltük, hogy a felettünk lévő kategóriákból még kiket tudunk megverni. Az A-csoportos 3. hely ennek köszönhető, amiért ugyan nem jár külön elismerés, de mi számon tartottuk, és már az első versenyen, Egerben nagyot néztünk, hogy a mezőny elején végeztünk. Az N4-es géposztály, ahol legutóbb két éve mentem, továbbra is nagy álom - folytatta Magyar Miklós. - A költségek ott óriásira nőttek, mi meg egyelőre a partnereket keressük. A Suzuki pedig úgy tűnik, kiszáll a raliból, amit nagyon sajnálok, mert vége lehet a csapatnak. Mindezek miatt az N3-as kategóriát néztük ki magunknak, és egy Hondával indulnék. Ez ismét előrelépés lenne, és a költségek is elfogadhatók. Az is motivál, hogy szép lenne három év alatt három kategóriában bajnokságot nyerni. Mivel még nem biztos, hogy 2011-ben ott leszünk az első futamon, és Annamarinak már van egy felkérése, így megszakadhat a kapcsolatunk - de még nem tudom, hogy ki lesz az új navigátorom.

- Több okból maradtunk ugyanazon csapatnál - mondta a Magyar Autó- és Motorsport pilótája. - Tetszett a profizmusa, hogy tavaly egy versenyen négy, de akár öt autót is gördülékenyen, jól koordinált a szervízben. Emellett jó autót is kaptam tőlük, és szponzorként is mellettem álltak. A büdzsé pedig lehetőséget adott az N2-ből az A6-ba lépéshez, ahol tavalyhoz hasonlóan úgy álltunk rajthoz, hogy nem kell spórolni se gumin, se más eszközön a bajnokság megnyeréséhez. Persze anyagi okokból eleve hat versenyt terveztünk. Egerben az évkezdés fontos volt, az autót itt ismertük meg, Miskolcon érdekes versenyt futottunk, sokat mentünk éjszaka, míg a Salgó-ralin Szlovákiában is kellett versenyezni. Bükfürdő a hazai futamomnak számított, míg Veszprémben az erősebb, újabb fejlesztésű Citroennel induló riválisok nem bírták végig a versenyt, így meg is lett a bajnoki cím. A Mecsek-ralin már tét nélkül mentünk Patrikkal, de tapasztalatgyűjtésnek jó volt. Elmondva nagyon egyszerűnek tűnik minden, de tényleg nagyon jól felépítettük az évet. Sok szerencse is kellett, például egyszer sem csúsztunk le az útról, a komolyabb technikai gond elkerült minket, és az itinert is jól írtuk. Ugyancsak jól jött, hogy a tavalyi tapasztalatok alapján mindig tudtuk, milyen típusú gumit kell választanunk az autóhoz és az adott szakaszhoz. Nyilván jobb lett volna, ha legalább 15-en indultak volna az A6-ban, ezért azt is figyeltük, hogy a felettünk lévő kategóriákból még kiket tudunk megverni. Az A-csoportos 3. hely ennek köszönhető, amiért ugyan nem jár külön elismerés, de mi számon tartottuk, és már az első versenyen, Egerben nagyot néztünk, hogy a mezőny elején végeztünk. Az N4-es géposztály, ahol legutóbb két éve mentem, továbbra is nagy álom - folytatta Magyar Miklós. - A költségek ott óriásira nőttek, mi meg egyelőre a partnereket keressük. A Suzuki pedig úgy tűnik, kiszáll a raliból, amit nagyon sajnálok, mert vége lehet a csapatnak. Mindezek miatt az N3-as kategóriát néztük ki magunknak, és egy Hondával indulnék. Ez ismét előrelépés lenne, és a költségek is elfogadhatók. Az is motivál, hogy szép lenne három év alatt három kategóriában bajnokságot nyerni. Mivel még nem biztos, hogy 2011-ben ott leszünk az első futamon, és Annamarinak már van egy felkérése, így megszakadhat a kapcsolatunk - de még nem tudom, hogy ki lesz az új navigátorom.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!