Sportvilág

2014.07.10. 09:40

Nehéz út áll Schumacher előtt

Az F1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén exkluzív interjút adott a PLT gondozásában működtetett mcsatorna.hu szakportálnak az egykoron szintén kómába esett és méltatlanul elfeledett Karl Wendlinger.

Vámosi Péter

Karl Wendlingert, az ex-Forma 1-es pilótát többek között az 1994-es balesetéről is faggattuk  (Fotó: Tajthi Andrea)

Egyike a kilencvenes évek elején betört nagy generációnak, a Mercedes először a Saubernél próbálta ki a három Forma-1-be vágyó tehetségét. Míg Michael Schumacher bajnoki címeket szerzett, Heinz-Harald Frentzen győzelmeket, Karl Wendlingernek egy komolyabb baleset jutott ki a királykategóriában. Ráadásul rögtön Ayrton Senna és Rolnad Ratzenberger halálával végződő imolai hétvége után, Monacóban.

– Egyike voltál a Sauber ifjoncainak. Egy ideig mondhatjuk párhuzamosan futott a karriered Heinz-Harald Frentzennel és Michael Schumacherrel a

Form–1-ben. Még mindig barátok vagytok?

– Igen, mondhatjuk. Mindig is jó volt a munkakapcsolatunk, pedig nem látjuk már egymást sűrűn. Amikor találkozunk, minden rendben van.

– Annak idején a kezdetekkor benned és Frentzenben a szakma nagyobb potenciált látott...

(közbevág) – Nem, ez nem így van. A pályafutásunk elején pontosan ugyanannyira tartottak minket, mint Michaelt. Mindannyian a C csoportos autót vezettük, és jól mentünk vele már elsőre is. Magam részéről úgy gondolom, hogy Michael ugyanolyan jó munkát végzett, mint bármelyikünk.

– Érdekesen alakult hármótok kapcsolata a későbbiekben is. Előbb Schumacherrel voltál egy autóban a Le Mansi 24 órás versenyen, majd Frentzennel. Hogyan jöttek ezek a lehetőségek, és melyik páros volt szerinted a jobb?

– Ha úgy nézem, mindkétszer jó párost alkottunk. Persze mindkét alkalommal más kategóriájú autókat vezettünk. 1991-ben Michaellel egy C csoportos szörnyeteget kaptunk. 2008-ban pedig egy GT autón osztozkodtunk Frentzennel. Mindkét alkalommal jól sikerült a közös munka, jó duókat alkottunk. Úgy ültünk autóba, mint akik már jócskán megéltünk egyet s mást. Egymást is sarkalltuk a jobb teljesítményre. Ilyen hozzáállás mellett pedig jönnek az eredmények is, nemde? (nevet)

– A Forma-1-es pályafutásod során az 1993-as év mondható igazán kiemelkedőnek. A legtöbb pontot ebben az évben szerezted, és ez sikerült a Hungaroringen is. Mennyire emlékszel erre a hatodik helyre?

– Az egy jó versenyünk volt, hiszen ponttal zártunk. Ugyanakkor rettentő nehéz volt egyrészt a hőség miatt, másrészt Martin Brundle a Ligier-vel folyamatosan a nyakamon lógott. Elég rendesen nyomás alá helyezett, de szerencsére a kerékcserém jól sikerült, nem hibáztunk. Szóval pontot szereztünk, klassz volt, élveztem.

– Kijelenthetjük, hogy akkor ért a száguldó cirkuszban a karriered a fordulóponjához, mikor balesetet szenvedtél Monacóban 1994-ben és kómába estél?

– Igen, ez így van. Többé-kevésbé ez volt a vége a Forma–1-es életpályámnak. Ugyan megadatott az, hogy visszatérjek, de ez nem működött. Túl hamar jött ez a lehetőség, még nem volt elég idő a teljes felépülésre. Akárhonnan is nézem, a monacói balesetem volt az F1-es pályám vége...

– És ha már a kóma szóba került! Te, aki magad is átéltél hasonlót, mit gondolsz, mik az esélyei Michaelnek a síbalesetét és a fél éves kómát követően?

– Hát, sajnálom, de ezt nem tudom megmondani. Pechünkre nincsenek új információk, csak a medikusok és az orvosok tudhatják. Remélem, hogy hamarosan jó híreket kapunk felőle. Mindenesetre ami biztos: nagyon nehéz út áll előtte.

– Végezetül engedd meg hogy megkérdezzem: hogy áll a fiad, Jonas a versenyzői karrierrel?

– Jonas? (felnevet) Túl magas, nem alkalmas autóversenyzőnek! Nem, nem hiszem, hogy valaha is versenyzői karrierbe kezdene. Inkább focizik, szereti is csinálni. Ez az egyetlen, ami jelenleg érdekli.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!