2011.03.02. 03:29
Létszámleépítés hét szombathelyi iskolában
Az oktatási ágazat minden területét érintik a költségvetési megszorítások. Hét iskola csak létszámleépítéssel tudja csökkenteni kiadásait. A városban húsz és fél álláshely szűnik meg.
A pontos számokra áttértve a Bercsényi Miklós Általános Iskola szakmai (pedagógus) létszáma eggyel, míg intézmény-üzemeltetési (technikai) létszáma két fővel csökken. A Neumann János Általános Iskolában napközis csoport összevonása miatt egy félállás, emellett pedig két technikai álláshely szűnik meg. A Paragvári Utcai Általános Iskolában másfél (egy pedagógus, fél technikai) álláshellyel lesz kevesebb. A Gépipari Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium egy technikai, az Élelmiszeripari és Földmérési Szakképző Iskola és Kollégium négy (két pedagógus, két technikai), a Kanizsai Dorottya Gimnázium egy pedagógus, az Oladi Általános Művelődési Központ 7,5 álláshelyet szüntet meg. A megüresedett helyek öt évig nem állíthatóak vissza, kivéve, ha ezt jogszabályváltozásból adódó többletfeladat szükségessé teszi.
Az oktatási ágazatot érintő megszorítások szakmai következményeiről Mesterházyné Gyimesi Ilonát, a Szombathelyi Pedagógusok Szakmai Képviseletének elnökét kérdeztük:
- A szakmai munka vonatkozásában elmondható, hogy a napközis csoportok összevonásával különböző életkorú és fejlettségi szintű tanulók kerültek egy csoportba - mondta az elnök. - A napközis tanórákon eddig a diákok differenciált, osztályonkénti felkészítését végezték. Ez a munka az összevonások után szinte lehetetlenné válik. Ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az összevont csoportokban nagyobb a lemorzsolódás is. Szakkörök, tehetséggondozó műhelyek, középiskolai felkészítők is megszűntek, fejlesztőcsoportokat vontak össze. A pedagógusok több iskolában már önszorgalomból tartják a szakköröket és a felkészítő órákat.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
A pontos számokra áttértve a Bercsényi Miklós Általános Iskola szakmai (pedagógus) létszáma eggyel, míg intézmény-üzemeltetési (technikai) létszáma két fővel csökken. A Neumann János Általános Iskolában napközis csoport összevonása miatt egy félállás, emellett pedig két technikai álláshely szűnik meg. A Paragvári Utcai Általános Iskolában másfél (egy pedagógus, fél technikai) álláshellyel lesz kevesebb. A Gépipari Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium egy technikai, az Élelmiszeripari és Földmérési Szakképző Iskola és Kollégium négy (két pedagógus, két technikai), a Kanizsai Dorottya Gimnázium egy pedagógus, az Oladi Általános Művelődési Központ 7,5 álláshelyet szüntet meg. A megüresedett helyek öt évig nem állíthatóak vissza, kivéve, ha ezt jogszabályváltozásból adódó többletfeladat szükségessé teszi.
Az oktatási ágazatot érintő megszorítások szakmai következményeiről Mesterházyné Gyimesi Ilonát, a Szombathelyi Pedagógusok Szakmai Képviseletének elnökét kérdeztük:
- A szakmai munka vonatkozásában elmondható, hogy a napközis csoportok összevonásával különböző életkorú és fejlettségi szintű tanulók kerültek egy csoportba - mondta az elnök. - A napközis tanórákon eddig a diákok differenciált, osztályonkénti felkészítését végezték. Ez a munka az összevonások után szinte lehetetlenné válik. Ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az összevont csoportokban nagyobb a lemorzsolódás is. Szakkörök, tehetséggondozó műhelyek, középiskolai felkészítők is megszűntek, fejlesztőcsoportokat vontak össze. A pedagógusok több iskolában már önszorgalomból tartják a szakköröket és a felkészítő órákat.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Az oktatási ágazatot érintő megszorítások szakmai következményeiről Mesterházyné Gyimesi Ilonát, a Szombathelyi Pedagógusok Szakmai Képviseletének elnökét kérdeztük:
- A szakmai munka vonatkozásában elmondható, hogy a napközis csoportok összevonásával különböző életkorú és fejlettségi szintű tanulók kerültek egy csoportba - mondta az elnök. - A napközis tanórákon eddig a diákok differenciált, osztályonkénti felkészítését végezték. Ez a munka az összevonások után szinte lehetetlenné válik. Ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az összevont csoportokban nagyobb a lemorzsolódás is. Szakkörök, tehetséggondozó műhelyek, középiskolai felkészítők is megszűntek, fejlesztőcsoportokat vontak össze. A pedagógusok több iskolában már önszorgalomból tartják a szakköröket és a felkészítő órákat.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Az oktatási ágazatot érintő megszorítások szakmai következményeiről Mesterházyné Gyimesi Ilonát, a Szombathelyi Pedagógusok Szakmai Képviseletének elnökét kérdeztük:
- A szakmai munka vonatkozásában elmondható, hogy a napközis csoportok összevonásával különböző életkorú és fejlettségi szintű tanulók kerültek egy csoportba - mondta az elnök. - A napközis tanórákon eddig a diákok differenciált, osztályonkénti felkészítését végezték. Ez a munka az összevonások után szinte lehetetlenné válik. Ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az összevont csoportokban nagyobb a lemorzsolódás is. Szakkörök, tehetséggondozó műhelyek, középiskolai felkészítők is megszűntek, fejlesztőcsoportokat vontak össze. A pedagógusok több iskolában már önszorgalomból tartják a szakköröket és a felkészítő órákat.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
- A szakmai munka vonatkozásában elmondható, hogy a napközis csoportok összevonásával különböző életkorú és fejlettségi szintű tanulók kerültek egy csoportba - mondta az elnök. - A napközis tanórákon eddig a diákok differenciált, osztályonkénti felkészítését végezték. Ez a munka az összevonások után szinte lehetetlenné válik. Ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az összevont csoportokban nagyobb a lemorzsolódás is. Szakkörök, tehetséggondozó műhelyek, középiskolai felkészítők is megszűntek, fejlesztőcsoportokat vontak össze. A pedagógusok több iskolában már önszorgalomból tartják a szakköröket és a felkészítő órákat.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
- A szakmai munka vonatkozásában elmondható, hogy a napközis csoportok összevonásával különböző életkorú és fejlettségi szintű tanulók kerültek egy csoportba - mondta az elnök. - A napközis tanórákon eddig a diákok differenciált, osztályonkénti felkészítését végezték. Ez a munka az összevonások után szinte lehetetlenné válik. Ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az összevont csoportokban nagyobb a lemorzsolódás is. Szakkörök, tehetséggondozó műhelyek, középiskolai felkészítők is megszűntek, fejlesztőcsoportokat vontak össze. A pedagógusok több iskolában már önszorgalomból tartják a szakköröket és a felkészítő órákat.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Mesterházyné Gyimesi Ilona elmondta: a pedagógusok már nem kapnak étkezési hozzájárulást és ruhapénzt, korlátozták az ötvenszázalékos utazási lehetőséget, és a helyettesítésért több helyen már nem tudnak fizetni. Sőt, jó néhány iskolában lemondtak a pedagógusok minőségi keresetkiegészítéséről is.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
A város közgyűlése kilenc általános iskola gazdasági önállóságát is megszüntette azzal, hogy a Művelődési Gamesz feladatai közé sorolta az intézmények pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását. Erről szólva az elnök kifejtette: az integráció miatt a gazdasági szakemberek körében is elbocsátások várhatók, továbbá megszűnik az átláthatóság és a naprakészség, az ügyintézés ideje pedig megnő.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Mesterházyné Gyimesi Ilona kiemelte: az elbocsátások leginkább a technikai dolgozókat érintik, közülük a karbantartók már több helyen részmunkaidősek, vagy más feladatot is ellátnak. A portaszolgálatot pedig gyakran diákok végzik, akik így a tanórák egy részéről is hiányoznak.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.
Az elnök szerint nincs olyan terület, melyet az elvonások ne érintenének negatívan, s a dolgozók felkészültsége hosszú távon nem tudja kitölteni azon űrt, ami a megtakarítások miatt keletkezhet.