2011.04.27. 02:29
Önkéntes munka: hefelések dolgoztak a gyermekek házánál
Az önkéntesség európai éve apropóján 21 hefelés tanuló egy héten át dolgozott az Agora-Gyermekek Házánál. Kerítést festettek, kerti bútorokat, valamint gyermekvárat készítettek.
- Lényeges szempont volt, hogy az intézményünkbe járó tanulók olyan helyen dolgozzanak, ahol több diák is látja a munkájukat - emelte ki Tóth Árpád faipari mérnök, az iskola tanára. - A fiatalok ezáltal újat tudtak létrehozni, és szakmájukat is gyakorolták.
Tóth Árpád a munkafolyamatokba is bepillantást engedett: a tanulók a kerítéselemeket csiszolták le, majd eltávolították az egyéb szennyeződéseket. Ezt követően alapozó, majd felületfestést végeztek. A faipari szakmacsoportos diákok pedig az udvar játszóterén már meglévő, öreg esőbeállót építették át barátságos udvari játékká, igazi gyermekvárrá. Ehhez első lépésként a szükséges faanyagot kellett előkészíteni, gyalulni, méretre vágni. Az asztalos tanulók még nehezebb feladatot kaptak - folytatta a tanár -, hiszen a kültérre szánt kerti bútorokat kellett előkészíteniük. Ezeket főként henger formájú akácfából alakították ki, melyeket önmetsző csavarral fogattak össze. Az esőbeállóból lett gyermekvárat, és a kerti bútorokat a festő tanulók három réteg kültéri lazúrral kezelték le.
- A többiekkel, egész pontosan tizenöt festő és hat asztalos tanulóval együtt örömmel vállaltuk a feladatot - mondta Virovecz Rajmund, a Hefele tizedik évfolyamos diákja. - Mindannyian fontosnak tartjuk az önkéntességet, és azt, hogy olyan játszóteret tudtunk kialakítani, amely sok gyermek örömére szolgálhat.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
- Lényeges szempont volt, hogy az intézményünkbe járó tanulók olyan helyen dolgozzanak, ahol több diák is látja a munkájukat - emelte ki Tóth Árpád faipari mérnök, az iskola tanára. - A fiatalok ezáltal újat tudtak létrehozni, és szakmájukat is gyakorolták.
Tóth Árpád a munkafolyamatokba is bepillantást engedett: a tanulók a kerítéselemeket csiszolták le, majd eltávolították az egyéb szennyeződéseket. Ezt követően alapozó, majd felületfestést végeztek. A faipari szakmacsoportos diákok pedig az udvar játszóterén már meglévő, öreg esőbeállót építették át barátságos udvari játékká, igazi gyermekvárrá. Ehhez első lépésként a szükséges faanyagot kellett előkészíteni, gyalulni, méretre vágni. Az asztalos tanulók még nehezebb feladatot kaptak - folytatta a tanár -, hiszen a kültérre szánt kerti bútorokat kellett előkészíteniük. Ezeket főként henger formájú akácfából alakították ki, melyeket önmetsző csavarral fogattak össze. Az esőbeállóból lett gyermekvárat, és a kerti bútorokat a festő tanulók három réteg kültéri lazúrral kezelték le.
- A többiekkel, egész pontosan tizenöt festő és hat asztalos tanulóval együtt örömmel vállaltuk a feladatot - mondta Virovecz Rajmund, a Hefele tizedik évfolyamos diákja. - Mindannyian fontosnak tartjuk az önkéntességet, és azt, hogy olyan játszóteret tudtunk kialakítani, amely sok gyermek örömére szolgálhat.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
Tóth Árpád a munkafolyamatokba is bepillantást engedett: a tanulók a kerítéselemeket csiszolták le, majd eltávolították az egyéb szennyeződéseket. Ezt követően alapozó, majd felületfestést végeztek. A faipari szakmacsoportos diákok pedig az udvar játszóterén már meglévő, öreg esőbeállót építették át barátságos udvari játékká, igazi gyermekvárrá. Ehhez első lépésként a szükséges faanyagot kellett előkészíteni, gyalulni, méretre vágni. Az asztalos tanulók még nehezebb feladatot kaptak - folytatta a tanár -, hiszen a kültérre szánt kerti bútorokat kellett előkészíteniük. Ezeket főként henger formájú akácfából alakították ki, melyeket önmetsző csavarral fogattak össze. Az esőbeállóból lett gyermekvárat, és a kerti bútorokat a festő tanulók három réteg kültéri lazúrral kezelték le.
- A többiekkel, egész pontosan tizenöt festő és hat asztalos tanulóval együtt örömmel vállaltuk a feladatot - mondta Virovecz Rajmund, a Hefele tizedik évfolyamos diákja. - Mindannyian fontosnak tartjuk az önkéntességet, és azt, hogy olyan játszóteret tudtunk kialakítani, amely sok gyermek örömére szolgálhat.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
Tóth Árpád a munkafolyamatokba is bepillantást engedett: a tanulók a kerítéselemeket csiszolták le, majd eltávolították az egyéb szennyeződéseket. Ezt követően alapozó, majd felületfestést végeztek. A faipari szakmacsoportos diákok pedig az udvar játszóterén már meglévő, öreg esőbeállót építették át barátságos udvari játékká, igazi gyermekvárrá. Ehhez első lépésként a szükséges faanyagot kellett előkészíteni, gyalulni, méretre vágni. Az asztalos tanulók még nehezebb feladatot kaptak - folytatta a tanár -, hiszen a kültérre szánt kerti bútorokat kellett előkészíteniük. Ezeket főként henger formájú akácfából alakították ki, melyeket önmetsző csavarral fogattak össze. Az esőbeállóból lett gyermekvárat, és a kerti bútorokat a festő tanulók három réteg kültéri lazúrral kezelték le.
- A többiekkel, egész pontosan tizenöt festő és hat asztalos tanulóval együtt örömmel vállaltuk a feladatot - mondta Virovecz Rajmund, a Hefele tizedik évfolyamos diákja. - Mindannyian fontosnak tartjuk az önkéntességet, és azt, hogy olyan játszóteret tudtunk kialakítani, amely sok gyermek örömére szolgálhat.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
- A többiekkel, egész pontosan tizenöt festő és hat asztalos tanulóval együtt örömmel vállaltuk a feladatot - mondta Virovecz Rajmund, a Hefele tizedik évfolyamos diákja. - Mindannyian fontosnak tartjuk az önkéntességet, és azt, hogy olyan játszóteret tudtunk kialakítani, amely sok gyermek örömére szolgálhat.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
- A többiekkel, egész pontosan tizenöt festő és hat asztalos tanulóval együtt örömmel vállaltuk a feladatot - mondta Virovecz Rajmund, a Hefele tizedik évfolyamos diákja. - Mindannyian fontosnak tartjuk az önkéntességet, és azt, hogy olyan játszóteret tudtunk kialakítani, amely sok gyermek örömére szolgálhat.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.
Tóth Árpád mellett Farkas Attila fizika-kémia szakos tanár is felügyelte a diákok munkáját. Mint elmondta: a program jó alapot adott arra, hogy a fiatalok a jövőben is szívesen vegyenek részt a közösségi munkában. Nem utolsó szempont, hogy a Gyermekek Házában eltöltött egy hét hozzájárult a különböző szakmák, korosztályok sikeres együttműködéséhez is. Mindezeken felül a tanulók önkéntes munkájukkal segítették a közművelődési intézmény állagmegóvását is.