Bulvár

2014.05.05. 15:36

Vízibusszal az Eurovíziós Dalfesztiválra

A dán fővárosban ezekben a napokban minden az Eurovíziós Dalfesztiválról szól. A Koppenhágában élő, szombathelyi Leiner Ildikó mesélt a „fesztivál-lázról”.

Nagy Ildikó

Az Eurovíziós Dalfesztiválra 130 dán korona (5 ezer 200 forint) a legolcsóbb és 1800 korona (hozzávetőlegesen 72 ezer forint) a legdrágább jegy – mesélte Leiner Ildikó, aki dán párjával és három lányával él Koppenhágában. A fesztivált a Refshale-szigeten lévő B&W csarnokban rendezik – 1996-os bezárásáig itt működött a világ legnagyobb hajógyára. Sokáig bérbe adták az épületeket, leginkább cégeknek, de itt kaptak helyet például a Királyi Színház díszletei is.

– 2009-től mindinkább fókuszba kerültek a kulturális és zenei események, így a sziget ingatlantársaság igazgatója úgy látta, hosszú távon egy új, zenei és kulturális városrész fejlődhet a szigeten. Azóta az ingatlanok egy részét ilyen rendezvények helyszíneiként adják bérbe – hallottuk Ildikótól. Miután eldöntötték, hogy ez a csarnok ad helyet az Eurovíziós Dalfesztiválnak, nyolc hónap alatt átépítették az épületet. A csarnok belmagassága egyébként több mint ötven méter, golfozni is lehet benne – tette hozzá Ildikó, aki néhány adattal is szolgált. A  színpadot 1200 négyzetméternyi LED-kijelző, 9 millió dióda és 2 ezer 810 lámpa világítja meg. A kivetítő a teljes hátsó falat lefedi, és a show során mindent három dimenzióban mutat. A színpadot – amelynek padlója egy 1 millió 679 ezer 616 pixeles óriási érintőképernyő – több ezer liter víz veszi körül. Az előkészületekről Ildikó elmondta: január óta a Városháza téren egy hatalmas digitális óra számolt vissza, a hajógyári szigeten pedig egy Eurovíziós falut építettek ki, ahol különféle programokkal várták a látogatókat. Április 24-e és május 11-e  között több mint 180 különböző esemény, program színesítette a dán főváros mindennapjait  – ez is a ráhangolódást segítette. A városközpontban ezekben a napokban  több ezer önkéntes segíti a turistákat, akik vízibusszal is eljuthatnak a fesztivál helyszínére.

A magyar énekes, Kállay-Saunders András a keddi elődöntő utolsó előadójaként lép színpadra. Ildikó azt mesélte, hogy – az itthon hallottakkal, olvasottakkal ellentétben – a résztvevőkről nem lehetett sokat hallani, így a magyar énekesről sem. A televízióban egy mobiltelefon-társaság reklámja futott, amely az  előző fesztivál dán győztesének, Emmelie de Forestnek a  főpályaudvaron forgatott videoklipjével népszerűsítette az Eurovíziós Dalfesztivált.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!