Pokolból a pokolba – ralisok a medvecsaládok közt - Salgó-Gemer Rally 2009 (képgalériával)

Szlovákia - Többen az árokban kötöttek ki, egy autó totálkárosra tört, a Salgó-Gemer Rallye megdolgoztatja a versenyzőket. Magyar Miki a kategória élén, az új versenyző, Budai Csaba is jól teljesített. A WRC-ben Herczig Norbert az abszolút nyertese az első napnak.

MTI/AP

Szombaton három szlovákiai gyorsasági szakaszon kellett helytállni a Salgó-Gemer Rally versenyzőinek. Az első szakasz a Peklo (azaz a pokol) volt, amihez ha hozzávettük a verseny fő szponzorának, a Hell energiaital nevének magyar jelentését (szintén pokol), akkor igazán alvilági futamra számíthattunk. Egy versenyzőt magával is ragadott az egyik kanyarban Lucifer, s a kénköves füstölgés közepette totálkárosra szabta karosszériáját. Aschenbrenner György (Asi) „elszállt”, szerencsére megúszták a súlyos időveszteséggel járó technikai malőrt, amit valószínűleg a pokoli pályára felhordott sár okozott.

A hegyi pályát azért hívják pokolnak, mert sok szakadék tarkítja. Plusz érdekesség még, hogy nyolc medvecsalád lakik a szakasz környékén, így némi esély lehetett rá, hogy a szurkolók közt feltűnjön egy kétmétéres barna-bundás fickó egy mézescsuporral mancsában.

A Peklo egyik kanyarjában sokan keresztben autóztak - Fotó: Garai Antal 'Atom'

Szombathelyi versenyzőink is egész nap keményen küzdöttek. A Magyar Miki-Budai Annamária páros az első nap után, kategóriájában (magyar ralibajnokság N2), az első helyen végzett 1,6-os Suzuki Swiftjével. A Budai Csaba-Bakos Dávid páros, első raliversenyén az első nap után (szintén ebben a kategóriában ugyanilyen autóval) a negyedik helyen áll.


Budai Csabi és Magyar Miki - mindketten N2 kategóriában indulnak, mindketten 1,6-os Suzuki Swiftel, mindketten szombathelyiek

Nagyon tetszett ez a három szakasz, az első kicsit „ijesztgetős”, mivel nem volt száraz és a sok felhordott portól és sártól kicsit csúszós volt. A második szakasz kicsit „ugrálós” volt, a harmadik pedig kicsit amolyan „hegyi pálya” volt, nagyon jól meghúztuk, előnyre tettünk szert. Mivel ez még csak az első nap volt, azaz a verseny felénél tartunk, holnap még bármi történhet, elég egy defekt és máris buktuk az előnyünket. Sokat kell koncentrálni, mert ez egy olyan pálya, amin most megyünk először – mondta el Magyar Miki, aki az első nap után kategóriájában az első helyen áll.

Magyar Miki és navigátora, Budai Annamária

Egyelőre még az autó pontos beállításait tartjuk szem előtt, kétszer is megpördültünk nagy sebességgel, szerencsére mindkétszer megfogtam. Úgy érzem, hogy idővel ez nagyon jó lesz, fontosnak tartom, hogy pontosan menjünk és minden szakaszon beérjünk. A szlovák  pályák nehezek voltak, több helyen sok volt a sár, ez nehezítette kicsit a dolgunkat. Örülök, hogy az első napon már sikerült eredményeket elérnem, de még csak a felén vagyunk túl, holnap is lesz nap és verseny, még sok minden változhat bármely irányba - mondta el Budai Csabi a verseny után, aki N2 kategóriában negyedik lett.

Budai Csaba és navigátora, Bakos Dávid a start-dobogón

A WRC kategóriában nagy a különbség a dobogósok ideje közt a szlovákiai szakaszok után. Az első helyen a Herczig Norbert–Baranyai László páros végzett Subaru Impreza S11 WRC-vel 45'03”4 idővel. A második helyen a Spitzmüller Csaba-Bahor Bea páros áll Mitsubishi Lancer WRC-vel és 45'46”5 idővel. A harmadik helyen pedig Turi Tamás és navigátora, Tóth Imre végzett Subaru Impreza S12B WRC-vel és 46'10”7 idővel.

Herczig Norbert és Turi Tamás a verseny utáni sajtótájékoztatón

Az első két gyorsasági szakasz tetszett, a harmadik annyira már nem, de az eredményekből úgy tűnik, hogy sikerült jól autóznunk. - mondta el Herczig Norbert a verseny után.

Spitzmüller Csaba szerint, ha Herczigéknél nem jön közbe semmi lassító tényező, akkor nem valószínű, hogy sikerül ledolgozni a salgótarjáni szakaszokon a 43 másodperces hátrányukat.

Ugyanezt erősítette meg Turi Tamás is: ha behozni nem is sikerül, de javítani még van esély, azaz csökkenteni a két időeredmény közti különbséget.

A mai napon a verseny salgótarjáni (melletti) szakaszokon zajlik. Három gyorsasági szakaszon kell kétszer végighaladniuk a versenyzőknek, mint ahogy Szlovákiában is. Az útvonalak nehezek, megannyi kanyarral vannak tűzdelve, egyenes rész jóformán nem is akad benne sok. Keményen kell koncentrálniuk a résztvevőknek.


A Salgó-Gemer Rally második napján készült képeinket megtekintheti ide kattintva!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!