M86: már csak négy év, és elkészül a négysávos út Győr és Szombathely között

Szombathely - A Nyugat-dunántúli Régió fejlődése szempontjából meghatározó jelentőségű, hogy a transzeurópai közlekedési hálózat 2010-ben esedékes felülvizsgálata során kerüljön be a rendszerbe a Balti-tenger és az Adria között húzódó folyosó - hangzott el Szombathelyen, a régió közúti közlekedési helyzetével foglalkozó tanácskozást követő sajtótájékoztatón.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

A tervezett korridor a régiót érintő magyarországi szakasza Rajka-Mosonmagyaróvár-Csorna-Zalaegerszeg-Nagykanizsa érintésével haladna, nemcsak közlekedési folyosóként, hanem egyfajta gazdasági tengelyként is működne, ösztönzően hatna a helyi gazdaságra, vállalkozásokra - hangsúlyozta Horváth Boldizsár, a Vas Megyéért Egyesület elnöke.
 
Katona Ferenc, a Magyar Közút Kht szombathelyi igazgatóságának vezetője elmondta: az É-D-i közlekedési folyosó Győr-Moson-Sopron megyét Vas megyét és Zala megyét érintő szakaszai részben szerepelnek a 2007-2013 közötti időszakban a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) megvalósítani kívánt projektjei között, a régió számára létfontosságú, hogy ezek a tervezett útépítések határidőre megvalósuljanak.
 
Elmondta, a Győr-Szombathely között épülő M86-os gyorsforgalmú út építése néhány szakaszon már megkezdődött, napokon belül forgalomba helyezik a Vát községet elkerülő útszakaszt, még az idén megkezdődik a Szelestét elkerülő útszakasz építése és tíz pályázó cég közül hamarosan kiválasztják a Szombathely-Vát közötti, 9 kilométeres útszakasz kivitelezőjét is, két éven belül pedig egészen Pósfáig elkészül majd a gyorsforgalmú út.

Szavai szerint van realitása annak, hogy Szombathelytől-Győrig 2013 végére már egy új nyomvonalon haladó, kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton lehessen autózni.

A konferencia résztvevői a tanácskozás után kiadott közös nyilatkozatukban is azt hangsúlyozták, a térség úthasználóinak, a gazdasági élet szereplőinek létfontosságú érdeke, hogy a tervezett útépítések határidőre, 2013 végéig maradéktalanul elkészüljenek.
 
A konferencián hozzászóló szakemberek szerint fontos, hogy a 86-os főút Szeleste-Csorna közötti szakaszára a környezetvédelmi engedély kiadása után minél előbb történjen meg a versenykiírás az engedélyezési és kiviteli tervekre.  Az egyre kedvezőtlenebb, környezetkárosító teherforgalom miatt, a lehetőségek határain belül fel kell gyorsítani az eseményeket, az előkészítés fázisát le kell rövidíteni és mielőbb hozzá kell látni a kivitelezéshez - hangsúlyozták.

Az M9-es út folyamatban lévő Vas megyei tanulmánytervének készítése során a nyomvonal meghatározásakor messzemenően figyelembe kell venni a szomszédos megyék szempontjait és érdekeit, de ezzel együtt is mindent el kell követni annak érdekében, hogy a következő uniós tervezési időszakra, legkésőbb 2013-ra készen álljanak a tervek, legyenek meg az építéshez szükséges engedélyek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!