Mire figyeljünk mobilinternet-előfizetésnél? - Tippek, jótanácsok

A reklámok szerint a mobilinternet a korlátlan, gondtalan netezés eszköze. A valóság azonban néha egészen mást mutat. Néhány tipp azoknak, akik döntés előtt állnak

Barták Péter

Mindannyian láttunk már reklámfilmeket, melyekben erdőn-mezőn vagy épp hegytetőn, adótornyoktól távol gondtalanul internetezik valamelyik nagy mobilszolgáltató leendő ügyfele.

A valóságban azonban - ha korrekt ügyintézővel van dolgunk - a szolgáltató első kérdése úgy hangzik: hol kívánja használni a mobilinternetet?

Mikor először hallottam, mégis alig akartam hinni a fülemnek: végtére is épp azért vásárolunk hordozható internet-összeköttetést, mert előre ki nem számítható helyszíneken szeretnénk szörfözni a világhálón.

LEFEDETTSÉG

Nagyot csalódhatunk abban az esetben, ha az ügyintéző nem tenné fel nekünk az ominózus kérdést, még az is megtörténhet, hogy hazatérve azt tapasztaljuk, hogy ha másért nem, egy kis internetkapcsolatért minimum a szomszédba kell majd mennünk, mert kiderül: otthonunk nem tartozik a szolgáltató nagy sebességű internettel lefedett sugárzási körzetébe.

MIT TEHET A FOGYASZTÓ?

A legfontosabb, hogy szerződéskötés előtt legyünk rendkívül körültekintőek. Ha már szerződtünk, igencsak nehéz helyzetbe kerülhetünk, mint egy másik olvasónk, aki szolgáltatót váltott, mivel drágállotta mobilinternet-előfizetését.
Ki ugyan nem próbálta az újat, és hazatérte után öröme ürömmé változott: az új eszköz nem működött. Időt és parkolójegyet nem kímélve visszatért a vásárlás helyszínére, ahol az egyébként nagyon barátságos és segítőkész eladó a szervizmunkatárshoz irányította.

A szolgáltató ellenőrizte az általa rendelkezésre bocsátott modem szoftver- és hardverrészét, azt rendben találta, s diagnózisként azt állapította meg: az ügyféltérben van a hiba. Olvasónkkal böngé- szőjétől kezdve a vírusölőn keresztül a flash lejátszóját is újratelepíttették, frissíttették (jóllehet a másik szolgáltató ugyanazon körülmények között is kifogástalan internetkapcsolatot volt képes biztosítani), mégsem jártak eredménnyel. Olvasónk egy két évre szóló szerződést írt alá, s a havi befizetett díjért cserébe csak oly mértékben ingadozó (többségében alacsony) sebességű internetkapcsolatot kap, mellyel sem böngészni, de még csak messenger-programokat használni sem tud.

PRÓBÁLJUK KI!

Vigyük magunkkal hordozható számítógépünket, és a vásárláskor próbáljuk ki. Ha helyben nem sikerül elhárítani a problémát, éljünk a gyanúval, hogy az együttműködés másutt sem lesz kevésbé gondtalan. Nézzünk körül internetes fórumokon, s érdeklődjünk a közelünkben lakóktól: milyen tapasztalataik vannak. Meg fogunk lepődni, mennyi hasz- nos információhoz juthatunk így, tízezreket, időt, energiát takarítva meg ezzel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!