Bedőlt a Business Class, póruljárt utasok

Hat-hét család utazása esett kútba egy szombathelyi utazásközvetítő cég, a Business Class csődje miatt. Az ügyvezető ígéri: saját vagyonából kártalanítja a póruljárt utasokat. A kérdés csak az: mikor.

Nagy Ildikó

"Exkluzív környezetben várunk mindenkit, aki jól szervezett, problémamentes, nyugodt utazásra vágyik". E mondattal (is) hirdette magát honlapján a Business Class utazási iroda. Nos, a szombathelyi házaspárnak,  Vágvölgyi Gabriellának és Csatári Ervinnek nem sikerült megtapasztalnia, milyen egy  problémamentes utazás.

- Ma indultunk volna Máltára. Az első, 120 ezer forintos részletet június 6-án adtuk át a kft. ügyvezetőjének, a fennmaradó 181 ezer forintot július 27-én fizettük be. A héten kellett volna bemennünk a repülőjegyekért - mesélik.

- Kedden telefonáltam az irodába, azt mondták, megvannak a repülőjegyeink. Csütörtökön mentünk érte, akkor egy fiatal pár már vitatkozott a cég ügyvezetőjével. Ők is, mi is akkor tudtuk meg, hogy oda a nyaralás - meséli Gabriella. Az irodában ülő cégvezetőből csak annyit tudtak kihúzni, hogy a cég csődbe ment, és majd valamikor kártalanítják a póruljárt utasokat. Ezek után mentek be a rendőrségre, ahol feljelentést tettek. Mint kiderült, ezzel nem voltak egyedül.
 
A Business Class utazási iroda a Mártírok terén működött, sokáig zökkenőmentesen.  Pénteken azonban már zárva volt, de az ajtaja felett még ott virít a reklámzászló, rajta a szlogen: "Világgá mentünk"! Erről azonban szó sincs. Farkas Ingrid, a Business Class 2008 Kft. ügyvezetője - miután ügyvédjével egyeztetett - válaszolt néhány kérdésünkre. Hangsúlyozta: sem csalás, sem sikkasztás nem történt. A cég viszont a múlt héten fizetésképtelenné vált. Hozzátette: hétfőn a cégbíróságon kezdeményezni fogja a kft. felszámolását.

Mint mondja, a mérleggel bizonyítani tudja, hogy az utasok által befizetett pénz az iroda működtetésére ment el. Hangsúlyozta azt is, hogy a póruljárt utasokat magánvagyonából fogja kártalanítani. (Hat-hét család utazása esett kútba a csőd miatt, és mindenkit értesítettek levélben a történtekről.) Arra a kérdésre nem kaptunk választ, hogy az utazásról lemaradt ügyfelek mikor kaphatják vissza a pénzüket. Az ügyvezető a rossz gazdasági helyzeten kívül azzal magyarázza a történteket, hogy a nagyobb utazási irodák útjait már interneten keresztül közvetlenül is foglalhatják az utasok, így nincs szükség a közvetítői munkára.

VISSZA A PÉNZT, MINÉL HAMARABB

Ervin és Gabi nem tudtak elrepülni Máltára, de úgy döntöttek, nem hagyják ki a nyaralást, amire egy éve  készültek. Egy másik úticélt választottak, ahova autóval mennek, a szállást pedig  maguk foglalták le interneten. Mesélik, hogy egy idős házaspár 650 ezer forintot bukott, életük nagy utazására készültek, de a törökországi nyaralás elmarad. Az elkeseredett (és dühös) utasokat az sem nyugtatja meg, hogy a cégvezető nem sikkasztott. Ők a pénzüket akarják. Minél hamarabb.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!